F1.sk F1.sk

Ferrari ukazuje rýchlosť aj v Číne: Prvý tréning pre Vettela
zdroj: Scuderia Ferrari

Ferrari ukazuje rýchlosť aj v Číne: Prvý tréning pre Vettela

Potom, čo bolo Ferrari najrýchlejšie vo všetkých bahrajnských tréningoch, talianska stajňa pokračuje v tréningovej nadvláde i v Šanghaji. Najrýchlejší čas si pripísal Sebastian Vettel, a to i napriek tomu, že na rozdiel od Mercedesov jazdil na stredne tvrdej zmesi.

Rodák z Heppenheimu si pred Lewisom Hamiltonom vypracoval náskok dvoch desatín sekundy. Na tretej priečke skončil v tesnom závese za Britom Charles Leclerc a potvrdil dobrú formu Ferrari na gumách so žltým označením. Čas Valtteriho Bottasa stačil len na piate miesto.

Pred Fína sa totižto dostal Max Verstappen na Red Bulle. Jeho kolega Pierre Gasly skončil siedmy s viac ako sekundovou stratou na svojho kolegu. Okrem toho dostal od komisárov pokutu za prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti v boxoch.

Najväčšie problémy mala dnes Alfa Romeo. Kimi Räikkönen vyjazdil len pätnáste miesto, Antonio Giovinazzi nebol na trati takmer vôbec. Problémy s pohonnou jednotkou jeho prvý tréning skrátili skoro na nulu.

FIA na začiatku dňa potvrdila, že Nico Hülkenberg dostane nový spaľovací motor, turbo, jednotky MGU-H a MGU-K. Vettel, Leclerc, Magnussen a Grosjean dostali novú elektroniku a Ricciardo s Norrisom jednotku MGU-K.

Prvých 90 minút bolo celkovo veľmi pokojných a žltá vlajka sa objavila len na pár sekúnd v samom závere. Réžia nás však o dôvodoch neinformovala, takže nevieme ani to, či len nešlo o chybu v grafike.

Lennart Wermke z Bildu: "Prvý tréning pred historickou 1000, veľkou cenou bol historicky nudný. Nič sa však nedeje, diváci na ňom aj tak neboli."

Vettel pokračuje vo svojom stinte na stredne tvrdej zmesi, Hamilton na softoch. Nemec je zatiaľ rýchlejší.

V boxovej uličke sa cvičia štarty, top tímy trénujú o čosi dlhšie jazdy.

Správa Lewisovi Hamiltonovi: "Vettel akurát zajazdil na stredne tvrdej zmesi najrýchlejší čas. Strácaš naňho dve desatinky, všetku stratu sme nabrali v poslednom sektore. Žiaľ, GPS dáta nemáme."

Na prvú priečku zaútočili oba Mercedesy a obe Ferrari a hoci je Scuderia na tvrdšej zmesi, Vettel tento minisúboj vyhral: 1:33,911.

Po takmer pätnásťminútovej prestávke pokračujeme jazdami Kubicu a Russella. Ostatní ich budú nasledovať čoskoro.

Na trati zavládlo ticho.

Mercedesy nasadili softy medzi prvými, vďaka čomu sú opäť na čele.

Infografika: Najlepšie sektorové časy po 35 minútach.

Medzičasom sa na vrchol tabuľky s časmi vyšvihli Mercedesy. Trvalo to ale len chvíľu, Vettel si uzurpoval prvé miesto naspäť.

Pred Landa Norrisa sa už dostalo niekoľko pilotov, na čele je Sebastian Vettel s kolom 1:35,988.

1:38,250 —Lando Norris bol neľútostný, čas Roberta Kubicu zničil hneď v prvom kole.

Na trať sa chystá aj Ferrari, teraz už niet na čo čakať. Tímy majú ešte pätnásť minút na zničenie jednej sady pneumatík a jej odovzdanie Pirelli.

1:41,339 — Prvé merané kolo víkendu zajazdil Robert Kubica.

Robert Kubica a George Russell rozozvučali okruh v Šanghaji.

Lewis Hamilton po štvrť hodine dorazil do garáže na svojej kolobežke. Skrátenie piatkových tréningov by nemuselo mať veľké dôsledky.

Red Bull Pierra Gaslyho dostáva nové zadné krídlo.

"Je tu rýchlostný limit na 60? Nie je to 80km/h?" pýta sa inžiniera Nico Hülkenberg. Tím mu dáva za pravdu s tým, že na aute to majú zapísané nesprávne.

Z meraných kôl Racing Pointov nakoniec nič nebolo, hoci prvé dva sektory boli pomerne rýchle. Stroll s Pérezom však nezašli na cieľovú rovinku, ale do boxovej uličky.

Na trati sme nevideli už len Mercedesy, dvojica Racing Pointov otvára merané kolá.

Pirelli informuje, že tento víkend jazdíme na gumách C2, C3, C4.

Autá sa nám už vracajú z inštalačných kôl. Kvjat reportuje, že riadenie nemá vycentrované.

Najnovšie z kategórie: Čína

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk