F1.sk F1.sk

Prečo v Bahrajne tak dobre fungoval undercut?
zdroj: Mercedes

Prečo v Bahrajne tak dobre fungoval undercut?

Mercedes vydal ďalšie video zo série "Pure Pitwall", ktoré bolo tentoraz zamerané na Veľkú cenu Bahrajnu. Technický riaditeľ tohto tímu prezradil pár slov o tom, prečo boli undercuty zo strany Lewisa Hamiltona také silné a účinné.

Pri prvom sa dostal pred Sebastiana Vettela, pri druhom ho stiahol o približne tri sekundy a vzápätí na neho mohol útočiť. Stačilo prísť do boxov o kolo skôr a jeho súper bol odrazu v ohrození. Ešte v Austrálii sa pritom zdalo, že takýto pokus o predbiehanie v tomto roku nemusí príliš dobre fungovať.

"Undercuty zohrávajú v strategickom uvažovaní tímov dôležitú úlohu," povedal James Allison. "A to preto, lebo v priebehu stintu sú pneumatiky čoraz pomalšie a pomalšie. To znamená, že potrebujete prísť do boxov, obuť nové gumy a odrazu ste omnoho rýchlejší."

Allison po chvíli pokračoval: "Na normálnom okruhu sa pneumatiky v priebehu stintu postarajú o spomalenie na úrovni približne jednej sekundy. Keď na konci stintu prídete do boxov a obujete nové gumy, tak v porovnaní so súperom teda získate približne sekundu na kolo."

"Ale Bahrajn je celkom iný typ okruhu," pripomenul Angličan. "Na tomto mieste je asfalt maximálne drsný a k pneumatikám veľmi tvrdý. V dôsledku toho v priebehu životnosti gúm nespomalíte len o sekundu, ale o približne dve a pol sekundy."

"To znamená, že auto, ktoré príde pre nové gumy ako prvé, je v priebehu kola alebo dvoch o šialené množstvo rýchlejšie ako to, ktoré ostalo na trati. Takto viete poskočiť výrazne vpred."

"Veľmi dobre sme to videli pri druhej Lewisovej zastávke a jeho porovnaní so Sebastianom. Pred zastávkou Lewis strácal okolo štyroch sekúnd, ale stačilo jedno kolo s novými gumami a už sa dotiahol na zadnú časť Sebastianovho auta. To nám dalo šancu na útok a napokon aj na predbehnutie. V Bahrajne je undercut veľmi dôležitý strategický nástroj a často determinuje výsledky pretekov," dodal James Allison.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk