F1.sk F1.sk

Brawn: Model Ferrari-Haas je budúcnosťou Formuly 1
zdroj: Pirelli Motorsport

Brawn: Model Ferrari-Haas je budúcnosťou Formuly 1

Úzka spolupráca Ferrari a Haasu si vo Formule 1 našla množstvo nepriateľov, no vedeniu športu sa celkom pozdáva. Ross Brawn považuje tento model za spôsob, ako dať novým tímom šancu rýchlejšie sa presadiť v súťaživom padoku F1.

"Myslím si, že model Haasu je zaujímavý," povedal v rozhovore pre Sky Sports F1 Ross Brawn. "Oni vlastne vzali model, ktorý už existoval, len ho nikto tak nepoužíval. Je to skvelý príbeh a fanúšikovia sú radi, keď Haas vidia vpredu ako otravuje veľké tímy. Je to veľmi úspešný model a je to niečo, čo si do budúcnosti necháme."

Veľkým tímom sa to, prirodzene, nepáči. V McLarene a Renaulte neveria, že by bolo takéto úzke prepojenie tímov z dlhodobého hľadiska pre Formulu 1 prínosom. Brawn vníma aj túto kritiku a uznáva, že v tomto smere bude treba spraviť pár menších "obmedzení".

Na Brawnove slová reagoval na tlačovej konferencii šéf Haasu Günther Steiner: "Som veľmi rád, že to povedal, pretože zatiaľ to na verejnosti nikdy nevyslovil. Všetci sa stále môžu rozhodnúť pre náš model. My sme nikomu nič nevzali, pravidlá sú takéto a my sme ich využili. Na to musíme pamätať. Ak sa McLaren alebo Williams rozhodnú prijať náš model, môžu ísť do toho, nebudeme sa snažiť tomu zabrániť."

"Veci sa neustále menia a ak stojíte na mieste, vlastne sa hýbete vzad. Ak stále fungujete rovnako ako pred desiatimi rokmi, budete strácať štyri sekundy," vysvetľuje Steiner azda aj narážajúc na Williams, ktorý vlani odmietol užšiu spoluprácu s Mercedesom. "Myslím si, že v tom nie je nič zlé, hýbeme sa v rámci pravidiel. Tým, ktorých týmto systémom porážame, sa to, samozrejme, nepáči. Ja tomu rozumiem, ale to nie je náš problém. Oni to proste robia po svojom, tak nech na nás neukazujú prstom."

Steinerovi dáva za pravdu Horner: "Toro Rosso používa balík súčiastok RB14, čo je pre nich veľmi efektívne. Oni nemajú zdroje na návrh a vytvorenie infraštruktúry na výskum a vývoj. Malé tímy budú profitovať, Haas by bez tohto modelu neexistoval. My s tým nemáme žiaden problém."

"Model Haasu ukazuje, aké je to pre taký tím výhodné, a myslím si, že je to dobré aj pre Formulu 1," zapojil sa do konverzácie Mattia Binotto z Ferrari. Cyril Abiteboul zas reprezentoval názory z druhého brehu. Podľa neho sú B-tímy problémom pre "aspoň dve ďalšie stajne". "Nechcem sa sťažovať, pravidlá poznáme, ale sme veľmi opatrní ohľadom toho, čo sa udeje v roku 2021." Opatrenia, ktoré majú zamedziť zneužívaniu pravidiel, ho "zatiaľ nepresvedčili".

Najnovšie z kategórie: Ross Brawn

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk