F1.sk F1.sk

Model béčkových tímov vyvoláva rozbroje, Steiner: Chcú nám uškodiť, aby sami vyzerali lepšie
zdroj: TASR/AP

Model béčkových tímov vyvoláva rozbroje, Steiner: Chcú nám uškodiť, aby sami vyzerali lepšie

Ferrari si postupom času dohodlo spoluprácu s tímami Haas a Sauber, z ktorých si spravilo niečo na štýl béčok. Konkurentom sa to však príliš nepozdáva a padajú obvinenia týkajúce sa toho, že z tohto kroku nedovolene profitujú obe strany.

"Chcú nám uškodiť, aby sami vyzerali lepšie," povedal šéf Haasu Günther Steiner pre Auto Motor und Sport. "My sme sa pre tento model rozhodli preto, lebo pravidlá to dovoľovali. Malé tímy by inak nemali žiadnu šancu vstúpiť do Formule 1. Prečo by sa to teraz malo zmeniť? Každý sa môže nastaviť na takýto model. Ja Renaultu tiež nepredpisujem, čo majú robiť."

Steiner je nahnevaný hlavne na Renault a McLaren, pretože tieto zoskupenia mu idú po krku. Výkonný riaditeľ McLarenu Zak Brown navrhol, aby boli súčiastky, ktoré si nemusí každý stavať sám, štandardizované. Tým pádom by ich nebolo možné odkupovať od Ferrari, prípadne od Red Bullu, ako to robí Toro Rosso. Prípadne by to možné aj bolo, ale nikto by takto voči nikomu nezískal konkurenčnú výhodu.

So všetkým sú však spojené aj iné obavy. "Nikto mi nemôže povedať, že tam neprichádza k výmene dát," posťažoval sa nemenovaný zástupca Racing Pointu. "Technický šéf Sauberu Simone Resta išiel do Švajčiarska priamo z Ferrari. Neabsolvoval ani žiadne nútené voľno... Takto predsa jeden vďaka druhému vie, aké vývojové novinky fungujú. Preverovanie určitých vecí si vedia prerozdeliť a napokon z nich obaja profitovať."

Haas má len zlomok počtu zamestnancov Renaultu, ale obe stajne sú výkonnostne približne na jednej úrovni. Zaujímavá je aj situácia Toro Rosso, ktoré dokonca nemalo ani technického riaditeľa - až v pondelok bol vymenovaný Jody Egginton. Stajňa sa začala spoliehať hlavne na minuloročné súčiastky Red Bullu a výkonnostne jej to zjavne pomohlo.

Situáciu už rieši aj Medzinárodná automobilová federácia (FIA) spolu s Manažmentom F1 (FOM). Takto totiž na scéne reálne nie je desať tímov, ale maximálne sedem. A uvažuje sa o tom, že Williams či Racing Point by mohli úzko spolupracovať s Mercedesom, čo by situáciu ešte zhoršilo.

Ak začne platiť rozpočtový strop, bude túto situáciu určite nutné vyriešiť. Haas, Sauber či Toro Rosso by tým pádom získali ešte väčšiu výhodu. Jedným z riešení je možnosť, že títo odberatelia by museli fungovať pod omnoho nižším finančným stropom. Inak by totiž svojich veľkých bratov mohli dokonca aj tromfnúť.

Najnovšie z kategórie: Haas

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk