F1.sk F1.sk

FIA opäť sprísni olejové pravidlá
zdroj: Pirelli Motorsport

FIA opäť sprísni olejové pravidlá

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) potvrdila, že od roku 2020 ešte prísnejšie zakročí proti možnému spaľovaniu oleja. Tímy mali nedávno podľa niektorých informácií až päťlitrové olejové nádrže a olej sa v priebehu pretekov záhadne "stratil".

Bolo jasné, že našli spôsoby, akým tento olej pridávať do spaľovacieho procesu a benzín tak de facto obohacovať. Tým pádom mohli stajne zvýšiť celkovú spotrebu na preteky až o päť litrov a získavať tak značnú výhodu. Nerobili to pritom len v pretekoch, ale hlavne v kvalifikácii.

Pravidlá teda boli sprísnené a dnes je limit spotreby oleja stanovený na 0,6 litra na sto kilometrov, pričom podľa aktuálnych informácií pôjde od budúceho roku dolu na 0,3 litra.

FIA v tomto smere pravidelne koná a len nedávno oznámila, že počas kvalifikácie nebude možné pridávať olej do olejového systému a ani ho presúvať z prídavnej olejovej nádrže. Bolo jasné, že niekto uvažoval aj takto a získaval výhodu i týmito krokmi.

"Otázka týkajúca sa oleja je jednoduchá," povedal šéf FIA pre záležitosti monopostov Nicholas Tombazis pre Motorsport.com. "Pravidlá hovoria o tom, že v spaľovacom procese môže byť ako palivo spaľovaný len benzín, takže olej môže vykonávať len funkciu maziva."

"Vieme, že existuje aj spotreba oleja, ale v niektorých prípadoch môže napomáhať výkonu, čo už nie je správne. Zakročili sme a spotrebu sme znížili na 0,6 litra na 100 kilometrov, ale s výhľadom na budúci rok chceme klesnúť ešte nižšie."

"A keď padneme k takejto nízkej spotrebe, je jasné, že v kvalifikácii nemôže existovať potreba pre žiadnu prídavnú nádrž. Toto je teda novinka, ktorá začne platiť už v roku 2019," dodal Tombazis.

Tímy navyše dostali aj ďalšiu informáciu. FIA stanoví priemernú spotrebu oleja na jedno kolo, aby bolo jasné, že v žiadnom okamihu pretekov nemôžu svoju spotrebu krátkodobo akcelerovať a získavať tak výhodu.

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk