F1.sk F1.sk

Wehrlein sa vo Formule E opäť cíti ako "skutočný pretekár"
zdroj: Twitter/Mahindra Racing

Wehrlein sa vo Formule E opäť cíti ako "skutočný pretekár"

Pascal Wehrlein má za sebou prvých päť víkendov vo Formule E. Dvakrát vypadol, raz skončil druhý a raz mohol aj vyhrať, no tesne pred cieľom mu došla energia a napokon bol aj kvôli prirátanému trestu evidovaný "až" ako šiesty.

Keď k tomu prirátame aj jedno siedme miesto, jedno najrýchlejšie kolo a jednu pole position, pri jeho mene svieti 36 majstrovských bodov, pričom líder priebežného poradia António Félix da Costa ich má 62.

Nemec v F1 pôsobil v Manore i v Sauberi, ale potom o miesto prišiel. Prednosť dostal Esteban Ocon, ktorý však medzitým o pozíciu prišiel tiež. Wehrlein však zdôraznil, že Formula E mu chutí a je mu tam dobre.

"Mojim cieľom pochopiteľne ostáva návrat do F1, ale nie za každú cenu," povedal Wehrlein pre Bild. "Všetko musí sadnúť tak, ako v tomto roku vo Formule E. Určite by som už nešiel do takého tímu F1, kde viem, že budem bojovať o osemnáste miesto. Do takej situácie sa už nechcem dostať."

Nemec aktuálne spolupracuje s Ferrari, kde je vývojovým jazdcom. "Ak nemám preteky, tak som v priebehu každého týždňa dva či tri dni v Maranelle. Mám za sebou dvojročné skúsenosti z F1, vo veku 24 rokov som ešte veľmi mladý a prinášam skúsenosti od najväčšieho konkurenta Ferrari (Mercedesu, pozn. red.)."

Formula E je v tomto roku neuveriteľná a šesť podujatí prinieslo šesť rôznych víťazov zo šiestich rôznych tímov. "Prvýkrát po dlhej dobe, si opäť užívam poriadnu zábavu," skonštatoval Wehrlein. "Takúto permanentnú zábavu som zažíval naposledy v roku 2015 v DTM, kde som každý víkend vedel, že môžem niečo dokázať."

"Vo Formule 1 boli len dva okruhy, ktoré pasovali autu Manoru, v Sauberi to bola len jedna trať. Vstupovať do víkendu a vedieť, že pätnáste miesto je maximom, na aké môžem mať, tak to ani nie je šport. Vo Formule E som mal už dvakrát šancu na víťazstvo. Opäť sa cítim ako skutočný pretekár."

Výhodou Formuly E je podľa Pascala aj rastúci záujem automobiliek. "Aj jazdci sú na neskutočne vysokej úrovni a nikto inému kokpit nevykúpi len preto, lebo má bohatého otecka. Všetci jazdci sú normálne platení. Autá delí jedna sekunda a ide o to, akú máte práve formu. Pretekára to baví a som pozitívne uchvátený. Monoposty by však mohli mať ešte o niečo viac koní," dodal Pascal Wehrlein.

Najnovšie z kategórie: Formula E

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk