F1.sk F1.sk

Rosberg: Zo Schumiho comebacku som mal strach a obavy
zdroj: Daimler

Rosberg: Zo Schumiho comebacku som mal strach a obavy

Deň pred Vianocami 2009 Michael Schumacher svetu oznámil, že sa ako pilot Mercedesu vráti do kolotoča Formuly 1. Jeho kolegom mal byť Nico Rosberg, len 25-ročný krajan, ktorý ešte nikdy nevyhral preteky, len dvakrát skončil s Williamsom na pódiu. Dnes si Rosberg zaspomínal na to, aké to bolo tri roky pôsobiť vedľa najúspešnejšieho pretekára všetkých čias.

"Nikto to nečakal, dokonca ani ja," rozosmial sa Nico Rosberg v rozhovore s Michaelom Schmidtom z Auto Motor und Sport, keď začal hovoriť o návrate obávaného Michaela Schumachera. Prvou emóciou, ktorá sa ho zmocnila, bol "strach". "Mal som trochu obavy, že budem stáť vedľa neho."

Napokon výzvu prijal, no už na prezentácii tímu v Stuttgarte zistil, že najbližšie tri roky to bude len "Schumi, Schumi, Schumi". "Je to tvrdé, vy ste úplne bezvýznamní." Celý tím obrátil svoju pozornosť len na skúsenejšieho borca.

"Spomínam si na strategické stretnutia na začiatku roka. Dokonca aj moja stratégia bola konzultovaná s Michaelom. Na mňa sa vôbec nepýtali, bol som len do počtu." To ho poriadne nahnevalo a dal to jasne najavo aj stratégovi Jamesovi Vowlesovi.

Ďalší náznak toho, že Schumi bude tímovou jednotkou, prišiel, keď sa v tíme prideľovali štartové čísla. Mercedes mal pridelenú trojku a štvorku. "Áno, to bola tiež veľká téma. Štartové číslo bolo v tých dňoch aj výkonnostnou výhodou," vysvetľuje Rosberg. Napríklad spomedzi tých, ktorí sa z nejakého dôvodu nekvalifikovali, štartovali vpredu piloti z nižšími číslami.

Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Michael Schumacher
Mercedes

To Schumacher nemohol akceptovať a Mercedes presvedčil, aby mu dal nepárnu trojku — aj kvôli jeho údajnej poverčivosti. "Pretože povedal, že mu párne čísla nosia smolu, Ross (Brawn, vtedajší šéf Mercedesu, pozn. red.) dal dokonca odstrániť všetky nepárne čísla z dielov pre Michaela."

Rosbergovi zišiel na um ešte ďalší zo Schumacherových trikov: "Michael mal pravý sedliacky rozum. Napríklad v prvých tréningoch vždy skákal cez najväčšie obrubníky, čím ničil podlahu. Tím bol z toho zúfalý." Nakoniec však vysvitlo, že to nebol Schumacher, kto by zabudol jazdiť. "Na konci roka sme zistili, že on týmto spôsobom získaval extra výhodu. Zničil si podlahu a auto mohlo vďaka tomu jazdiť nižšie."

Schumiho auto tak bolo o pol druha milimetra nižšie ako auto jeho kolegu. Na jedno kolo sa to vraj mohlo postarať o takmer jednu desatinku sekundy. Aj keď mal 40 rokov, vynaliezavosť ho určite neopustila. "Sedemnásobným majstrom sveta sa nestal len náhodou. Bolo to kvôli tomu, že všetko doťahoval do dokonalosti." Nešlo však len o techniku, ale aj o vzťahy so zamestnancami tímu. Rosberg prezradil, že na narodeniny každému napísal osobný email.

Ku koncu kariéry však už Schumacherovi chýbala schopnosť sa prispôsobiť, myslí si Rosberg. "Na niektorých miestach bol stále veľmi rýchly, dokonca aj v daždi, takže párkrát podal taký výkon, ktorý bol podľa mňa až šialený. Ako z inej planéty."

No novinky, ktoré sa dostali do športu, mu už neboli také vlastné. "On by si potreboval naozaj automaticky uvedomiť, že s DRS získa pri predbiehacom manévri 15km/h. On to proste nedokázal vyhodnotiť." Schumacherovi uškodil aj fakt, že Mercedes ešte nebol vpredu. "Samozrejme, že mu nepomohlo, že sme na tom boli ako tím tak biedne."

Nico Rosberg nakoniec Schumachera porazil vo všetkých troch sezónach. "To bolo pre moju kariéru kľúčové, inak by som šiel preč a vedľa Lewisa by jazdil Michael, to bolo jasné." A Rosberg by sa pravdepodobne svojho titulu nedočkal.

Najnovšie z kategórie: Nico Rosberg

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk