F1.sk F1.sk

Okolo Williamsu sa začína skloňovať pravidlo 107 percent
zdroj: Twitter/Williams

Okolo Williamsu sa začína skloňovať pravidlo 107 percent

Kedysi mimoriadne úspešný Williams prežíva najhoršie časy v celom svojom pôsobení vo Formule 1. Zatiaľ čo kedysi sa v padoku polemizovalo nad tým, či Williams dokáže získať titul alebo vyhrať najbližšie preteky, dnes sa novinári zamýšľajú, či sa George Russell s Robertom Kubicom dokážu vôbec kvalifikovať do pretekov.

Aby bolo autu umožnené v nedeľu vyštartovať, musí byť jeho čas v kvalifikácii najviac o sedem percent pomalší ako čas najrýchlejšieho muža v Q1. Posledný tím, ktorý sa kvôli tomuto pravidlu nedokázal kvalifikovať, bol ešte v roku 2012 HRT. Odvtedy komisári všetkým dotknutým pilotom udeľovali výnimky, keďže pravidlo o 107-percentom čase nesplnili len kvôli technickým či iným problémom. Čistá rýchlosť tímov bola vždy dostatočná. Dnes sa však v súvislosti s Williamsom o ňom začalo opäť diskutovať.

Autá z Grove výrazne stratili v oboch tréningoch, a to najrýchlejšie tímy ešte neukázali svoje karty. V druhom tréningu sa George Russell umiestnil na predposlednej priečke so stratou 1,7 sekundy na najbližšiu konkurenciu.

"Je očividné, že toto nie sú naše najlepšie dni. Časy na kolo hovoria, že momentálne sme dosť ďaleko za ostatnými," okomentoval piatkový výkon Williamsu George Russell. "Ale vedeli sme, do čoho ideme. Vieme, o čom je tento víkend a pravdepodobne aj prvých pár pretekov. Musíme sa sústrediť a stavať na nich, zabezpečiť, že v strede sezóny alebo na konci roka budeme mať niečo lepšie."

Až tak zle ako niektorí novinári to však Russell nevidí. Pochybuje, že by bola hrozba v podobe nesplnenia kvalifikačného limitu reálna. "Jazdil som v aute, nevidel som teda časy na kolo, kto je na vrchu a s akými časmi. Nemal som so sebou ani kalkulačku, takže teraz neviem. No pochybujem."

Russellov najlepší čas v druhom tréningu dosiahol 104,7% Hamiltonovho času, Robert Kubica bol na tom ešte o 0,2% horšie.

Najnovšie z kategórie: George Russell

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk