F1.sk F1.sk

Predsezónny rozhovor so Števom Eiselem
zdroj:

Predsezónny rozhovor so Števom Eiselem

V nedeľu sa v austrálskom Melbourne začne ďalší súťažný ročník Formuly 1. Pri tejto príležitosti sme vyspovedali formulového komentátora a po novom aj vlogera Števa Eiseleho.

Otázka: Ako to vidíš s aktuálnym pomerom síl troch top tímov? Je podľa teba Ferrari skutočne najsilnejšie? Alebo Mercedes opäť len zahmlieval a v rukáve má toho omnoho viac.

Števo Eisele: "Bez debaty. Pozorne som čítal všetky vaše články a sledoval videozáznamy a tlačovky z testov, no v Hamiltonovom Mercedese som nezbadal najmenší znak paniky. Koniec-koncov, po piatich tituloch, väčšinou suverénnych, sa nejaký výrazný prepad nedá očakávať. Naopak, opäť veľmi šikovne pokračujú v tom, čo v minulej sezóne - v prehodení tlaku na Ferrari a vo vyhláseniach, že Scuderia je favorit. Ale hlavne nech je to pestré! Bottasovi a najmä Vettelovi ide o veľa a ani si neviem predstaviť, čo by to preňho znamenalo, keby ho Leclerc nebodaj dokázal predčiť - to by bolo ako v McLarene 2007. Osobne však očakávam tradične a doslovne nebezpečného Maxa Verstappena. Partnerstvo Hondy s Red Bullom má obrovský potenciál a v McLarene si podľa mňa môžu hlavu trieskať."

Trúfaš si zatipovať, ktorý tím bude štvrtý najsilnejší? Teda vyhrá bitku o stred poľa?

"V strede poľa to bude túto sezónu ešte 'vyšľahanejšie' ako pred rokom. Lídrom bude Renault s motivovaným Ricciardom a Haas so svojimi divochmi. Ale očakávam výraznú premenlivosť od typológie okruhu. Každému sadne vždy niečo iné a pri tak marginálnych rozdieloch to môže byť krásne premiešané. Pevne verím, že sa trochu konečne pozviecha McLaren. Po odchode Alonsa sa tam atmosféra snáď trochu uvoľnila a v Sainzovi s Norrisom majú skvelú dvojku. Koniec koncov, medzi jazdcami je to tento rok neskutočne nabité. Ani si nepamätám, že by sme mali sezónu bez plnokrvného 'platiča'. Ok, Lance Stroll je jasný, ale zase nebyť jeho ocka, tak už máme len deväť tímov."

Zdá sa, že veľká kríza postretla Williams. Tento tím má aktuálne najslabšie auto a prepustil technického riaditeľa Paddyho Lowa. Môžu sa z toho v blízkej dobe dostať? Súhlasíš s Lowovým osudom alebo mal skončiť skôr niekto iný?

"Je to hrozne smutné. Taká tradičná a úspešná značka… Žiaľ, snáď na mňa nezaútočí združenie sufražetiek, ale aj podľa zákulisných informácii to Claire Williamsová absolútne nezvláda. Podobne ako nedávno Monisha Kaltenbornová v Sauberi. Étos legendárneho zanietenca Franka sa z tímu vytratil. Navyše má Williams podobne ako McLaren rozptýlený biznis-plán a F1 na to výrazne dopláca. Je mi to veľmi nepríjemné, ale súhlasím s tým, čo povedal Pepa Král v EisKingu (Števove vlogy nájdete TU!), že proste nevidí svetlo na konci tunela. Paddy Lowe je neskutočný mozog a smutný som aj z osudu a 'comebacku' Roberta Kubicu."

V testoch sa zdalo, že stred poľa sa na top tímy o niečo dotiahol. Môžeme reálne očakávať, že na pódiu viackrát uvidíme aj niekoho mimo troch špičkových zoskupení?

"Hmm, kiežby som disponoval vešteckými schopnosťami... Ale nemyslím si, že šesť top monopostov poskytne zbytku sveta viac ako dve či tri možnosti. No bodaj by som sa mýlil! Ten odstup však nemá dôvod byť výrazne menší, takže to bude skôr o neočakávaných okolnostiach."

Pirelli pristúpilo v záujme sprehľadnenia nasadzovania pneumatikových zmesí k zmene ich označovania. Nie je to napokon ešte zmätočnejšie?

"Ten ich dúhový pochod mi veru chýbať nebude, ale zatiaľ to vyznieva slušne mätúco. Uvidíme v praxi. A ako vždy, nakoniec si zvykneme."

Upravené sú i aerodynamické pravidlá: máme širšie a jednoduchšie predné krídla, väčšie zadné. Malo by sa ľahšie predbiehať. Bude to tak?

"Myslím, že sa bude skôr lepšie obiehať ako predbiehať. Efektivita DRS je navýšená až o 25 percent. Ale verím, že Ross Brawn a Charlie Whiting sa pokúsia operatívne obmedziť efekt DRS a poskracujú jednotlivé zóny aktivácie."

Čo bod za najrýchlejšie kolo? Je to rozumný krok?

"Prečo nie!? Uvidíme, ako sa s tým tímy popasujú. Už som čítal viacero špekulácii, čo sa môže na konci udiať. Nikto však nespomenul riziko spojené so samotnou zastávkou v boxoch. Navyše sú piloti ako Vettel či Verstappen, ktorí sa doslova vyžívajú v prekonávaní rekordov a už viackrát v minulosti predviedli, ako im na zisku najrýchlejšieho kola v pretekoch záleží."

Noví majitelia športu zo spoločnosti Liberty Media začali byť tu a tam kritizovaní. Ako vnímaš ich pôsobenie?

"Pamätáte sa, keď končil Bernie Ecclestone, ako som povedal, že ešte príde čas ako naňho budeme s láskou spomínať? Samozrejme, že každý prístup má svoje pre a proti, ale Liberty Media viditeľne tápe. A snaží sa to maskovať tzv. 'pozlátkovaním'. Nové logo, zvučka, klip, Netflix atď., ale ambiciózne pravidlá od 2021, prilákanie nových výrobcov, obmedzenie šialených nákladov či komerčné zmluvy sú nejasné, neisté, jednoducho rozpačité. Obávam sa, že Liberty už zistilo, že časy hojnosti sa skončili a schopnosť generovať ďalšie príjmy nie je vôbec jednoduchá. Nehovoriac o vyhrážkach rôznych značiek. A keď sa bavíme o detailoch, tak mi napadnú hneď dva: otrasné palubné zábery cez svätožiaru a zrušenie záznamov z brífingov jazdcov."

A teraz to, čo nás všetkých zaujíma najviac: ktorý jazdec a ktorý tím získa majstrovský titul?

"Tak to ti viem povedať úplne presne. Bude to ten, ktorý získa najviac bodov (smiech)."

Na záver ešte jedna otázka: Čo ty a komentovanie? Budeš pokračovať v Sport TV? Bude v komentátorskom obsadení všetko po starom alebo sa dočkáme nejakých zmien?

"Priznávam, že každou sezónou som nadšenejší a ešte zapálenejší pre F1. Celý tím na Sport2 zostávame pokope, navyše v moderovaní štúdia sa budem tento rok striedať s Tomášom Richtrom. Okrem kvalitného obsahu chceme naďalej ponúkať aj štipku zábavy a atraktívne súťaže. A to všetko prepojené cez Instagram a už aj Youtube, kde mám veľké plány a najmä skvelé odozvy od fanúšikov, za čo som nesmierne vďačný. A chystám aj nejaké prekvapenia, ale nechcem ešte predbiehať. Spolu s Pepom Králom, Rišom Gondom, Martinom Trenklerom a Štofim Rosinom sa už nevieme dočkať. Poďme na to, nech je skvelá šou a na konci sa teší ten najlepší. A pozor: Na staniciach Sport TV zároveň dávam do pozornosti šampionát F2, ktorý bude s účasťou Micka Schumachera lámať rekordy sledovanosti!"

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk