F1.sk F1.sk

Pérez a Bottas nové pravidlá chvália, Ricciardo je skôr opatrný
zdroj: TASR/AP

Pérez a Bottas nové pravidlá chvália, Ricciardo je skôr opatrný

Najväčšou zmenou v porovnaní s minulou sezónou budú určite nové pravidlá. Ich úlohou bolo zjednodušiť prenasledovanie áut redukovaním produkovaných turbulencií. Názory na ich skutočný efekt sa však rôznia.

Predné krídla budú jednoduchšie a širšie, zadné zasa nižšie a širšie. Zmenšené boli aj deflektory, prietok vzduchu brzdovými kanálikmi redukovaný. Množstvo drobných zmien bol od počiatku terčom kritiky. Rozdiel to vraj neprinesie. Prvé ohlasy pilotov však vyzerajú inak. Správanie auta si pochvaľoval napríklad pilot Haasu Kevin Magnussen. Teraz sa k nemu pridali i Sergio Pérez a Valtteri Bottas.

„Trochu som si to vyskúšal pri jazde za Valtterim Bottasom,“ povedal Pérez pre Motorsport.com. „Cítil som, že strácam oveľa menej prítlaku. Takže zatiaľ môžem povedať, že inžinieri pri tvorbe nových pravidiel urobili fantastickú prácu.“

„Skutočnosť však uvidíme až v Melbourne, aké bude pretekanie s množstvom áut v podobných odstupoch,“ povedal mexický pilot. Ten dostal aj otázku týkajúcu sa DRS. Jej šachta totiž bude po novom asi o 25 percent väčšia, a teda bude väčší aj vplyv tohto systému. Pérez tvrdí, že vďaka novým pravidlám a väčšiemu prietoku vzduchu cez otvorené krídlo, nebude potrebné byť na niektorých okruhoch rýchlejší až o dve sekundy. Čas, o ktorý bude musieť byť auto na danej trati rýchlejšie sa úmerne zníži.

„Takže verím, že preteky môžu byť pre fanúšikov oveľa atraktívnejšie,“ uzavrel jazdec tímu Racing Point.

S Pérezom súhlasí aj Valtteri Bottas. „Nasledoval som jedno auto po dobu jedného kola a celkový pocit bol lepší. Prenasledovanie bolo jednoduchšie,“ povedal Fín. Treba však podčiarknuť, že šlo o jedného súpera po krátku dobu. Prakticky nikto ešte nemal možnosť prenasledovať hneď niekoľko súperov počas väčšieho množstva kôl.

„Efekt straty prítlaku tu však stále je. Aj keď sú predné krídla jednoduchšie, autá produkujú turbulencie. Je to však lepšie. Auto je stabilnejšie a predvídateľnejšie pri prenasledovaní súpera,“ povedal Bottas. „Ide to správnym smerom, je jednoduchšie niekoho predbehnúť, ak ste blízko.“

Nájdeme však aj odlišné názory. Daniel Ricciardo si napríklad vyskúšal prenasledovanie Sebastiana Vettela aj iných pilotov, vo svojich hodnoteniach je skôr opatrný. Nemáme si mýliť dojmy s pojmami.

„Bol som schopný ich prenasledovať a cítil som, že som rýchlejší. To však mohlo byť spôsobené menším množstvom paliva alebo jednoducho tým, že boli v pretekových simuláciách. Dokázal som sa ľahšie priblížiť, avšak to nemusí mať žiadnu výpovednú hodnotu. Myslím, že to bude o trochu lepšie, no nepovedal by som, že to bude veľký rozdiel,“ povedal Ricciardo.

Najnovšie z kategórie: Valtteri Bottas

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk