F1.sk F1.sk

Wehrlein vraj nikdy nebol šťastnejší, ako teraz vo Formule E
zdroj: Twitter/Mahindra Racing

Wehrlein vraj nikdy nebol šťastnejší, ako teraz vo Formule E

Pascal Wehrlein získal v októbri 2015 titul v DTM, aby sme ho následne videli ako pretekára Manoru a Sauberu. Potom však o svoje miesto prišiel: Force India pred ním uprednostnila Estebana Ocona a Sauber Marcusa Ericssona.

Vrátil sa do DTM, ale aktuálne je z neho nový testovací jazdec Ferrari a popri tom pôsobí vo Formule E. "Vo Formule 1 to bolo mega-obdobie," povedal Nemec pre Tagesspiegel. "V Manore som bodoval ako vôbec jediný pretekár, ale bohužiaľ, auto bolo príliš pomalé."

"V Sauberi sme sa potom s rok starým motorom dokázali v úvode sezóny ako tak držať, ale postupne to bolo horšie a horšie. Napriek tomu som získal päť bodov. Na to, za akých okolností sa tak stalo, to boli dobré výsledky. Ja však chcem jazdiť o čelo. Pochopiteľne, že mojim cieľom je opäť sa dostať do Formuly 1. Len na to potrebujem vhodný tím a auto."

Čo všetko je potrebné na to, aby sa pretekár dostal do F1? "Talent, šťastie a hlavne treba mať niekoho, kto za vami stojí," odpovedal Wehrlein. "Bez talentu to nejde, to by malo byť jasné. Na trhu je veľké množstvo veľmi dobrých jazdcov a šéf tímu sa potom musí rozhodnúť, koho si vezme. Tu teda môže svoju rolu zahrať aj šťastie."

"Ja som navyše nemal žiadne peniaze, ktoré by som mohol tímu priniesť, takže som bol odkázaný na niekoho, kto ma podporoval a stál za mnou. Nikto mi však kokpit nekúpil tak, ako iným jazdcom. Už v F3 je to o rozpočte pol milióna eur na sezónu. To sa bez sponzorov nedá, ale práve v F3 viete ukázať, že ste zaujímaví. Ak budete dobrí, máte šance na to, aby ste neskôr v pretekárskom športe zarobili peniaze."

Wehrlein sa v minulom roku vrátil do DTM, ale Mercedes v tejto sérii už skončil a ani on sám tam ďalej pokračovať nechcel. "Pochádzam z formulového športu a preto som sa teraz rozhodol pre Formulu E. Chcem jazdiť s otvoreným kokpitom a v rýchlosti 250 km/h cítiť ten protivietor. Formulové autá sú menšie a agilnejšie. Porovnanie je asi také, ako keď v cestnej premávke jazdíte so športovým autom a autobusom."

Prestup do Mahindry sa napokon ukázal ako správna voľba. "Musím povedať, že ešte nikdy som nebol taký šťastný, ako som so svojim tímom teraz vo Formule E. Cítim sa tu veľmi dobre. V posledných rokoch mi takýto pocit veruže často chýbal," usmial sa Pascal Wehrlein. "Na to, že som nováčik, podávam celkom dobré výkony. Pochopiteľne ma nahnevalo, že teraz mi došla energia 50 metrov pred cieľom. Získal som však nejaké body aj za pole position. Nuž a to posledné kolo bolo ozaj chaotické."

Najnovšie z kategórie: Formula E

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk