F1.sk F1.sk

Mercedes má lepšie i horšie chvíle, miestami je vraj len v strede poľa
zdroj: Pirelli Motorsport

Mercedes má lepšie i horšie chvíle, miestami je vraj len v strede poľa

Nový Mercedes W10 zatiaľ nevyzerá ako majstrovské auto. Z priebehu testov sme už tradične zvyknutí na to, že strieborní v nich veľa neukážu, ale z niektorých jázd je možné čosi vyčítať. Lewis Hamilton a Valtteri Bottas už absolvovali aj simulácie pretekov a miestami sú v nich rýchli, no miestami nie.

"Všetko závisí od fázy dňa, typu pneumatík a od podmienok," píše Auto Motor und Sport. "Mercedes W10 má dve tváre." Sebastian Vettel na stredajšej tlačovke povedal, že v niektorých kolách je Mercedes dobrý, v iných to však vyzerá horšie. A takto to majú vidieť aj inžinieri strieborných: "Sú fázy, v ktorých sme rovnako rýchli ako Red Bull, ale potom sme opäť pomalí."

Veľmi zaujímavá je ďalšia informácia spomínaného zdroja: v pomalých fázach je to natoľko zlé, že podľa prepočtov niektorých tímov môže byť Mercedes odsunutý až do stredu poľa! Najhoršie scenáre hovoria o strate jednej sekundy na Ferrari. Ale pozor: "V dobrých fázach chýba striebornému šípu na Ferrari len jedna či dve desatinky."

Ďalšia správa hovorí o tom, že vylepšený monopost, ktorý bol nasadený do tohtotýždňových jázd, je v porovnaní s minulotýždňovým lepší. Ale aj tak to nestačí. Auto, ktoré Mercedes nasadil pred týždňom, by skutočne bojovalo len o stred poľa. 

"Celkom nové auto je oproti prvej verzii W10 celkom jednoznačným krokom vpred," konštatuje AMuS. "Ale hlavný rozdiel medzi Ferrari a Mercedesom je v tom, že Ferrari svojmu autu rozumelo už od prvého testovacieho dňa. Mercedes je naďalej len v procese učenia."

Ako sme vás už informovali, Mercedes má problémy i s drobením pneumatík Pirelli - a vraj veľmi výrazným, pričom sa vyskytuje aj v časoch, keď by s touto témou nemal byť problém. "Zažili sme to aj počas teplejších popoludňajších hodín," prezrádzajú inžinieri.

Iné tímy majú problémy s drobením pneumatík zväčša len ráno, keď je chladno. Drobenie môže byť spôsobené aj prílišným kĺzaním po asfalte, ale toto technici Mercedesu odmietajú: "Určite nemáme malé množstvo prítlaku."

Problém s drobením je tým výraznejší, čím mäkšie pneumatiky Mercedes nasadí. Najlepšie je na tom auto s druhou najtvrdšou sadou C2 - s ňou vraj funguje výborne. "Na jedno rýchle kolo je pre nás najlepšie nastúpiť o desiatej hodine ráno, na dlhé jazdy by to bolo najlepšie medzi dvanástou a štrnástou. Ale bohužiaľ je hodina z toho vyhradená na obed," znie z Mercedesu. "Pneumatiky sa správajú celkom inak, ako v minulom roku."

Pre porovnanie sily sú najideálnejšie simulácie pretekov. Je jasné, že do nich musia tímy vstúpiť s plnou nádržou paliva a toto má určitú výpovednú hodnotu. Avšak časy v týchto simuláciách kolíšu a vraj sú ťažko čitateľné.

"Red Bull odjazdil v stredu doposiaľ najlepšiu dlhú jazdu," prezradil analytik Mercedesu, avšak s dodatkom, že Verstappen ju kvôli šmyku a zájdeniu do štrku nedokončil. "My sme mali dobré i menej dobré dlhé jazdy. To všetko v závislosti od toho, aký čas dňa práve bol."

Dobré dlhé jazdy vraj ukazujú aj Renault a Sauber, nuž a zaujímavá je aj ďalšia skutočnosť: celý stred poľa je bližšie k špičke. Aj preto padli slová o tom, že ak sa Mercedes nezlepší, bude len v strede poľa. 

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk