F1.sk F1.sk

McLaren bol najrýchlejší aj v stredu, Ferrari opäť v problémoch
zdroj: TASR/AP

McLaren bol najrýchlejší aj v stredu, Ferrari opäť v problémoch

Počas šiesteho dňa testovacej prípravy bol najrýchlejší pretekár McLarenu Carlos Sainz. Jeho čas 1:17,144s nebol najrýchlejší len v rámci tohtoročných, ale aj v rámci minuloročných testov, takže išlo o veľmi solídny výkon.

Druhý najrýchlejší bol Sergio Pérez z Racing Pointu, ktorému časomiera ukázala 1:17,842s. Na treťom mieste výsledkovej listiny evidujeme Sebastiana Vettela z Ferrari, ktorý však spokojný nebol: v tretej zákrute mal mechanický problém a tvrdo havaroval, kvôli čomu Scuderia prišla o veľkú časť dňa.

Ferrari okamžite informovalo o tom, že oprava potrvá niekoľko hodín. Vettel následne priznal, že pre poškodenie auta je ťažké odhaliť skutočnú príčinu a kompetentní nechcú nič riskovať. 

Mechanici intenzívne pracovali viac ako šesť hodín, aby Charles Leclerc s autom v samom závere programu stihol aspoň jedno inštalačné kolo. Ten má smolu, pretože v utorok jazdil málo kvôli kontrolám chladiaceho systému.

Dodajme, že okrem Vettela sa o červené vlajky (ním zavinené trvali 40 minút) postarali aj Max Verstappen a Carlos Sainz. Tí však odjazdili 128, resp. 130 kôl, takže pri ich poruchách nešlo o nič vážne.

Najaktívnejší bol Mercedes: Valtteri Bottas s Lewisom Hamiltonom odjazdili 176 kôl. Anglický pretekár ich za popoludnie stihol až 102!

Výsledky:

výsledky šiesteho testovacieho dňa v Barcelone
Pirelli Motorsport

Dnešné Vettelove stopy smerom k bariére.

Charles Leclerc odjazdil za popoludnie len jedno kolo, ale ochotne pózoval fanúšikom a rozdával autogramy.

Carlos Sainz už odpovedá na otázky novinárov.

V samom závere programu na trati zastal Kimi Räikkönen, stalo sa tak v šiestej zákrute.

Ferrari pred malou chvíľkou naštartovalo auto. Leclerc by čoskoro mohol vyjsť na trať.

Auto Motor und Sport píše, že Lewis Hamilton nezvládol simuláciu pretekov. Na trati bol 59 kôl, takže mu chýbalo sedem. Vraj mal otvorené dodatočné chladiace otvory popri kokpite, aj keď na trati je len 22 stupňov.

Max Verstappen sa vracia do garáže. Red Bull sa čoskoro vráti na trať.

Ferrari potvrdilo správu, o ktorej sme vás informovali pred chvíľou. Na Twitter tieto vyhlásenia vždy dávajú až o 15 minút neskôr, hmm...

Ferrari naďalej prešetruje svoj dnešný problém. Práve oznámilo, že auto by chcelo poslať na trať tesne pred koncom jázd.

Na monoposte Renaultu sme objavili zvláštny prvok.

Priebežnú časomieru môžete aj dnes sledovať na priloženom linku.

Vyzerá to tak, že jednotliví jazdci sa aktuálne venujú dlhým jazdám.

Robert Kubica usilovne pracuje, popoludní stihol už pätnásť kôl.

Sebastian Vettel absolvoval stretnutie s novinármi. Príčinu poruchy ešte nepoznal.

Na Vettela sa boli v lekárskom centre pozrieť aj Laurent Mekies a Gino Rosato. Kým bol ešte tam...

Ferrari avizuje, že monopost SF90 sa na trať ešte pár hodín nevráti. Charles Leclerc teda s popoludňajším programom nezačne o 14:00, ale až niekedy neskôr.

Aha, Ferrari dnes opäť nasadilo ráfiky po vzore Mercedesu.

Video: Tu sa podarilo zachytiť Vettelovu nehodu.

Roger Benoit (Blick) a Dietrich Mateschitz dnes v Barcelone.

Po pomerne dlhej prestávke (Vettel havaroval o 11:10) testy opäť pokračujú!

Mattia Binotto a Silvia Hoffer Frangipane už opustili lekárske centrum. Všetko je OK.

Fanúšikovia Ferrari vytiahli takéto vlajky.

Mattia Binotto a Silvia Hoffer mieria do lekárskeho centra. Sebastian Vettel musí byť skontrolovaný.

Ferrari potvrdilo, že za haváriu Sebastiana Vettela mohol mechanický problém. Ľavá predná časť auta je dosť zničená, takže Nemec dnes možno dojazdil: popoludní má v aute sedieť Charles Leclerc.

Prvé informácie hovoria o tom, že na Ferrari sa asi niečo pokazilo. Pre haváriu je to nezvyčajný uhol.

Červené vlajky: Max Verstappen zastal na výjazde z boxovej uličky. Odpratanie auta netrvalo dlho a opäť jazdíme.

Carlos Sainz sa medzitým vrátil na trať.

Aktuálna informácia z McLarenu: Sainza odstavila strata tlaku vody.

Predné krídlo McLarenu mieri na záťažové testy FIA.

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk