F1.sk F1.sk

Z ohlasov padoku: Najprv sme si mysleli, že krídla Mercedesu a Red Bullu sú atrapy
zdroj: TASR/AP

Z ohlasov padoku: Najprv sme si mysleli, že krídla Mercedesu a Red Bullu sú atrapy

Dvaja najväčší súperi v minuloročných šampionátových pretekoch sa vybrali rôznymi smermi. Zatiaľ čo Ferrari robí maximum pre to, aby čo najviac vzduchu vytlačilo úzkou štrbinou medzi predným krídlom a kolesom, v Mercedese sa rozhodli pre tradičnejšie riešenie. Kto to však spravil lepšie?

Red Bull sa prikláňa na stranu strieborných šípov. "Musíte si vybrať medzi dvoma konceptmi predného krídla," vysvetľoval Adrian Newey, s ktorým sa rozprával Auto Motor und Sport. "Neexistuje žiadne riešenie uprostred. Ak by to bolo nevyhnutné, mohli by ste sa bez veľkých zmien prikloniť ku krídlu Ferrari."

No to nie je také jednoduché. Franz Tost tvrdí, že výmena predného krídla by si vyžiadala ďalšie tri až štyri mesiace vývoja zvyšku auta. "Mercedes by tam mal väčšie problémy. Museli by zmeniť základné veci na monoposte," potvrdil Newey.

A hoci o dôsledkoch takejto výmeny v Mercedese vedia, a na začiatku vo veternom tuneli istotne skúšali aj takúto alternatívu, dnes opäť spúšťajú simulácie a hľadajú, či im neušlo niečo, čo si Ferrari mohlo všimnúť.

Antonio Giovinazzi
TASR/AP

"Bola by to nedbanlivosť, keby sme to nespravili," skonštatoval jeden z inžinierov Mercedesu. "V každom prípade nesmieme panikáriť a musíme zistiť, či môžeme pokračovať naším smerom. Samozrejme, že veľký balík noviniek pre budúci týždeň sa bude držať starého konceptu."

Zato v Red Bulle sa nič meniť nechystajú. Sebou sú si istí. "Naše porovnávacie simulácie ukázali, že sme na tom lepšie s týmto typom krídla," povedal cez týždeň Christian Horner.

Na rovnakej ceste ako Ferrari je aj Alfa Romeo. Jej technické oddelenie dotiahlo koncept Ferrari do extrému. "Na tento koncept sa koncentrujeme už od začiatku," priznáva manažér tímu Beat Zehnder. "Naši inžinieri boli skutočne prekvapení, keď zbadali klasické krídla Mercedesu a Red Bullu. Keď sme ich videli na prezentácii áut, verili sme, že sú to len atrapy."

Riešenia zvyšných ôsmich tímov sú si veľmi podobné. Mohlo by sa zmýliť toľko inžinierov? "Keď stojíte takto osamote, znamená to, že ste niečo spravili správne alebo úplne zle. My sme ale v prvom dni testov zbadali, že z nášho veterného tunela vyliezli správne údaje," dodal Zehnder.

Najnovšie z kategórie: Technika

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk