F1.sk F1.sk

Ferrari vs Mercedes vs Red Bull: Čo spozoroval Anderson?
zdroj: Pirelli Motorsport

Ferrari vs Mercedes vs Red Bull: Čo spozoroval Anderson?

Polovica prípravného obdobia je za nami a aj keď je zatiaľ ťažké niečo predpovedať, všeobecne panuje zhoda v tom, že najlepšie auto postavilo Ferrari. Tu však treba pripomenúť, že už počas budúceho týždňa budú v akcii možno výrazne vylepšené stroje a situácia sa môže zmeniť.

"Ferrari bolo už od začiatku testov rýchle a na trati vyzerá byť silné," skonštatoval technický odborník Gary Anderson vo svojom aktuálnom stĺpčeku pre Autosport+. "Auto robí to, čo od neho jazdec potrebuje, dobre prechádza obrubníky a z pohľadu pri trati nebolo vidieť žiadne problémy s balansom."

Ak aj auto spravilo niečo nezvyčajné, tak vraj len kvôli malej chybe jazdca. "Keď som sa pozeral z Campsy, čo je rýchla pravotočivá zákruta, Charles Leclerc vedel polovicou svojich vnútorných pneumatík vychádzať na obrubník a auto ostávalo stabilné. Ostatní museli byť širší, takže toto auto je rýchle, stabilné a konzistentné, ako sme v podaní Ferrari videli aj v posledných rokoch."

"Trakcia vyzerá byť dobrá a jazdci dokážu sebavedomo pridávať výkon. Podľa toho, čo sme mali možnosť zatiaľ vidieť, Ferrari vedie, ale otázka stojí tak, že o koľko. Podľa faktov a informácií, ktoré sú k dispozícii, má oproti Mercedesu jasne navrch. Ak to bude takto pokračovať aj v priebehu druhého týždňa testov, tak Sebastian Vettel a Leclerc budú môcť vstúpiť do sezóny ako favoriti," pokračoval Severný Ír.

Anderson vzápätí pripomenul, že Mercedes počas prvých troch testovacích dní neukázal v zásade nič. Absolvoval vytrvalostné jazdy a zbieral kilometre, no počas štvrtého dňa už na to Lewis Hamilton a Valtteri Bottas aj trochu šliapli.

"Aj keď sa trochu viac zamerali na výkon, tak podľa toho, čo sme videli, sa zdá, že sú trochu za Ferrari. Netvrdím, že sa to nezmení, ale existuje možný dôvod, prečo Mercedes čaká trochu práce. Má konvenčné predné krídlo, ktoré pred prednou pneumatikou neklesá. V tejto oblasti sa teda vytvára prítlak."

"Avšak keďže je pri silnom zatočení kompromitovaný výkon predného krídla, je možné, že Mercedes preto v zákrutách stráca určité množstvo prítlaku. A to by mohlo spôsobiť problém. Ak je to tak, tak by možno vyzrel čas, aby sa poobzeral po nových myšlienkach," reagoval Anderson.

A ako to vyzerá s Red Bullom? Podľa bývalého technického šéfa Jordanu znie motor Honda o niečo lepšie a je zrejmé, že výkonnostne napreduje. "Podľa toho, čo sme videli v prvých testoch, Red Bull do sezóny určite nevstúpi horšie, ako v minulom roku. Ešte však majú čo robiť, aby sa dostali na úroveň Ferrari. Auto však na trati vyzerá dobre."

"Dobre zvláda obrubníky a v šikane cez nich vie preskočiť. Následne sa ustáli rýchlejšie, ako väčšina strojov. Okrem havárie Pierra Gaslyho z druhého dňa auto robilo to, čo jazdci potrebovali. Nepoznáme údaje o tom, koľko stráca motor Honda a potrebujeme si počkať aj na to, či naďalej existujú obavy týkajúce sa spotreby... ale ak je cieľom Red Bullu začať novú sezónu tam, kde skončil s Renaultom a potom veriť v napredovanie, tak to vyzerá dobre. Zatiaľ to však nevyzerá ako balík, ktorý by mal vyhrať majstrovstvá," dodal Gary Anderson.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk