F1.sk F1.sk

Haas napriek niekoľkým problémom s elektrikou srší spokojnosťou
zdroj: Getty Images

Haas napriek niekoľkým problémom s elektrikou srší spokojnosťou

Prípravy Haasu na sezónu 2019 sú v plnom prúde. Aj v stredu bol americký tím na trati Catalunya veľmi aktívny. Pietro Fittipaldi a Romain Grosjean spolu odjazdili 117 kôl, a to napriek technickým problémom, ktoré monopost VF-19 trápili.

Zdá sa, že achillovou pätou nového auta je jeho elektrika. Tá tím „zradila“ už v pondelok a v stredu sa porucha vyskytla hneď trikrát. Najprv na ňu počas dopoludňajšieho programu doplatil Pietro Fittipaldi. Popoludní zasa Romain Grosjean, a to hneď dvakrát.

„Je to skôr nepríjemné, než frustrujúce,“ povedal novinárom v Barcelone šéf tímu Günther Steiner. „Auto má dobrý potenciál a jazdci ho chvália. Musíme však vyriešiť týchto drobných ,trpaslíkov‘. Potrebujeme zistiť, čo to spôsobuje. Stále máme dostatok času, takže nie sme nijak zúfalí.“

Taliansky rodák tiež prezradil, že porucha elektriky, ktorá nastala v pondelok bola spôsobená problémom s tlakom paliva. V stredu už „motor nebežal bezpečne, takže sa rozhodli zastaviť“, čo je pomerne tajomné vyjadrenie.

Problémy sú súčasťou testovania,“ povedal novinárom Romain Grosjean. „Musíme vyriešiť niektoré otázky ohľadne elektroniky, čo by nemal byť problém. Objektívne, bol to dobrý deň.“

„Problémy nechcete mať hlavne v Melbourne, takže sme radi, že sa to stalo tu a môžeme sa na to pozrieť. Najdôležitejšie je, že auto je skutočne dobré a od pondelka sme už značne pokročili. V pondelok som bol spokojný a dnes som ešte spokojnejší. Ideme správnym smerom,“ povedal s úsmevom rodák z Ženevy.

Grosjean sa dostane k slovu aj vo štvrtok. Bude mu patriť dopoludňajší program, kým jeho kolega Kevin Magnussen zasadne do auta popoludní. Dánsky pilot mal problémy s opierkou hlavy, ktorý je už ale vyriešený.

„Bude to v poriadku. Upravili sme sedadlo i opierku. Nebolo to nič veľké, len sme ju potrebovali viac prispôsobiť,“ uistil Steiner.

Najnovšie z kategórie: Romain Grosjean

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk