F1.sk F1.sk

Ako vidí začiatok testov Marc Surer?
zdroj: Pirelli Motorsport

Ako vidí začiatok testov Marc Surer?

Marc Surer bol v minulosti pomerne úspešným pretekárom, získal titul v F2 a v F1 odjazdil viac ako 80 veľkých cien. Po ukončení kariéry sa presadil aj na komentátorskom poli a odborníkom nemeckých televíznych staníc je už od roku 1996.

V minulom roku na chvíľu vypadol z hry, pretože Sky F1 prišla o televízne práva, ale teraz ich opäť získala. Či sa spolu s ňou vráti aj Surer, to v tejto chvíli ešte nevieme, ale v padoku má vybudovanú silnú sieť kontaktov a mohol by byť prospešný.

"Môj najsilnejší dojem z tohtoročných áut je taký, že na trati sedia úplne dokonale," povedal Surer v aktuálnom rozhovore pre Speedweek. "Zjednodušené predné krídlo sa postaralo o veľkú stratu prítlaku na prednej náprave, ale na trati to nevidieť. Navyše som mal pocit, že dvaja jazdci na to mohli od začiatku poriadne šliapať: Sebastian Vettel vo Ferrari a Nico Hülkenberg v Renaulte. Neskôr sa k ním pridal aj Carlos Sainz v McLarene."

"Nie je to tak dávno, keď sme prechádzali na širšie pneumatiky. Vtedy to bolo o tom, že jedného jazdca trápila pretáčavosť a druhého nedotáčavosť. Bola to poriadna zábava. Dnes už nič také nevidím. Autá na trati ležia tak dobre, ako keby sa v pravidlách vôbec nič nezmenilo," čudoval sa Švajčiar, podľa ktorého Mercedes zatiaľ nemôžeme hodnotiť. Strieborní majú v aute veľké množstvo paliva.

Po technickej stránke Surera zaujala Alfa Romeo: "Jednak komplexnými vzduchovými kanálmi v nosovej časti, ale jednak filozofiou toku vzduchu cez predné krídlo. Nuž a napokon aj tým, ako bočné elementy určené na smerovanie toku vzduchu využili na tvorbu prítlaku. Alfa Romeo sa ubrala vlastnými a veľmi inteligentnými cestičkami."

"Celkovo sú riešenia bočných oblastí určujúcich tok vzduchu neskutočne komplikované a rôznorodé. Pre aerodynamikov je to fantastické miesto, na ktorom sa môžu vyhrať. Môžeme vidieť veľmi rozdielne prístupy, ale viem si predstaviť, že mnoho rôznych riešení povedie k podobne dobrým výsledkom."

"Po stránke predného krídla a toho, či je lepšie viesť vzduch zvnútra alebo zvonku okolo predných kolies, si ešte nie som celkom istý," pokračoval Marc Surer. "Zaujali ma však aj zadné časti áut, ktoré sú mimoriadne štíhle. Taký Sauber má k tomu skutočne veľké vstupy vzduchu v airboxe, ale Ferrari ich má omnoho menšie - má tam podobný trojuholníkový variant, ako v roku 2017. Vďaka tomu vedia zabezpečiť lepší tok vzduchu na zadné krídlo, ale vzduch potrebný pre chladenie motora musia hľadať inou cestou."

A čo Red Bull Racing? Dokáže tím bojovať s najlepšími? "Povedzme to tak, že v to dúfam. Počas prvého dňa toho odjazdili veľa a mali dobrú maximálku. Zanechali solídny dojem. Som dobre naladený."

"Najtvrdší v celom poli bude boj o štvrtú priečku. V tejto oblasti máme viacero stajní, ktoré sú si výkonnostne vyrovnané. Neviem, či to vyhrá Renault, pretože je tam aj Racing Point, Haas, Alfa Romeo a musí tam byť aj McLaren. Nemyslím si, že Renault týchto súperov len tak ľahko zanechá. A najťažšou časťou ich úlohy bude stiahnuť stratu na troch najlepších," dodal Marc Surer.

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk