F1.sk F1.sk

Grosjean nerozumie rozhodnutiu Pirelli znížiť teploty v dečkách
zdroj: Haas

Grosjean nerozumie rozhodnutiu Pirelli znížiť teploty v dečkách

Hoci fotografie zo slnkom zaliateho okruhu pri Barcelone vyzerajú ukážkovo a aj počasie je oproti minulému roku oveľa lepšie, pre pneumatiky Pirelli je stále dosť veľká zima. Na vlastnej koži to pocítil Romain Grosjean, ktorý po výjazde z boxov spravil hodiny. Viní za to rozhodnutie Pirelli zmeniť nastavenia zahrievacích dečiek.

Grosjean však nebol jediný, kto mal na chladnej trati problémy. Sebastian Vettel s Nicom Hülkenbergom sa tiež ocitli v hodinách, no a auto Kimiho Räikkönena museli zo štrku dokonca vyslobodzovať maršáli.

Romain Grosjean neschvaľuje rozhodnutie znížiť teploty v zadných dečkách zo 100°C na 80°C. Pirelli tak učinilo po vlaňajších testoch v Abú Zabí a skúšaní rôznych kombinácií. "Myslím si, že sme boli traja, ktorí sme sa roztočili. Dostali sme nové teploty zahrievacích dečiek, teraz je to 80°C. Keď má trať len štyri stupne, tak to proste nefunguje. Aj popoludní sme mali problémy v prvom meranom kole," cituje ho motorsport.com.

"Naozaj neviem, prečo šli s teplotami tak nízko. Nemyslím si, že je to dobré a v niektorých prípadoch by sa to mohlo ukázať ako zradné. V tom to aj bolo, šliapol som na plyn a v jednom momente moja zadná časť smerovala dopredu," sťažoval sa Francúz. "Vieme, že Pirelli má pomerne úzke teplotné okno, ale ak za bezpečnostným vozidlom vyjdeme s 80°C, tak sa čoskoro ocitneme na 50. A vtedy to začína byť zradné."

Podľa Maria Isolu došlo k zmenám kvôli tomu, že tímy vlani uprednostňovali vyraziť na trať s nižšími teplotami gúm, aby tým optimalizovali ich tlaky. "V Abú Zabí sme testovali 80°C/80°C, aby sme videli, či je to s ich zahrievaním stále akceptovateľné. Tlak pri štarte je oveľa bližšie prevádzkovému, keď začnú na 80°C."

"Tímy sa ale obávali problémov so zahrievaním predných gúm, pretože vpredu je to náročnejšie, nuž museli do predných gúm dostať viac energie," pokračoval taliansky inžinier. "Nik však nemal obavy o zadné gumy. Vlani sme v mnohých pretekoch videli, že vo výjazdovom kole boli veľmi pomalí, aby udržali zadné teploty nízko. Niektoré dokonca snímali dečky v predstihu, aby gumy ochladli. Preto sme sa rozhodli pre 80°C."

Isola napokon dovysvetlil, prečo je výhodné zmeniť teploty a ako to ovplyvní samotný tlak. "Pri 80°C máme možnosť im dať pokyny s nižším tlakom. Ak ich porovnáte s minuloročnou Barcelonou, v zadných pneumatikách je o 2psi nižší tlak. Toto berie do úvahy aj očakávaný výkon áut a predpisy pre 80°C. To všetko, aby sme sa vyhli prehrievaniu. Aj naše tohtoročné zmesi majú mierne pozmenené pracovné okná oproti minulému roku, aby sme znížili prehrievanie."

"Teraz ho to zaskočilo, ale ako na všetko, aj na toto si zvykneme. Nájdeme spôsob, ako to vyriešiť," hovorí Günther Steiner. "Nie sme spokojní jeden či dva testy alebo jedny či dvoje pretekov, ale potom si na to zvykneme a pohneme sa ďalej. Lebo musíme. Ak si Pirelli myslí, že toto treba spraviť, musíme sa naučiť nekomplikovať všetko, čo sa trochu zmení."

Najnovšie z kategórie: Romain Grosjean

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk