F1.sk F1.sk

Renault je v sklze, hrozí, že nestihne filmovací deň ani začiatok testov
zdroj: Twitter/Alan Baldwin

Renault je v sklze, hrozí, že nestihne filmovací deň ani začiatok testov

Každý tím má počas roka k dispozícii i dva filmovacie dni, počas ktorých môže najazdiť až stovku kilometrov. Renault chcel túto príležitosť čo najlepšie využiť, a tak si na sobotu zarezervoval okruh v Barcelone. V prípade nejakých problémov by tak získal ďalší deň na ich vyriešenie. Kvôli veľkému časovému sklzu pri vývoji nového auta však hrozí, že Renault bude musieť sobotné jazdy zrušiť.

Aby dalo vedenie tímu inžinierom čo najviac času, v utorok sme nespoznali hotový monopost R.S.19, ale len minuloročné auto s niekoľkými novinkami. "Je to poriadne tesné," priznal po otázkach prítomných novinárov, medzi ktorými boli i zástupcovia racefans.net, Cyril Abiteboul. "Ale stále máme veľkú vieru, že budeme môcť testovať. Poviem vám malé tajomstvo, a teda, že na sobotu máme naplánované prvé jazdy — počas filmovacieho dňa. Tie sa môžu uskutočniť, ale aj nemusia."

Nestihnúť filmovací deň ešte nie je taká tragédia, no šéf Renaultu nevie zaručiť ani to, že Renault uvidíme v pondelok v Barcelone. "Nie, momentálne si nie sme ničím stopercentne istí. Budú tam obaja jazdci, ak sa s nimi budete chcieť porozprávať a dať si kávu. Mali by sme tam mať motorhome a fungujúci kávovar, no to je jediná vec, ktorou som si stopercentne istý."

nový asfalt v Barcelone
Circuit de Barcelona-Catalunya

Čo spôsobilo takýto sklz? Abiteboul viní neskorú kompletizáciu pravidiel pre rok 2019. Zmeny v aerodynamike boli totižto schválené na poslednú chvíľu. Uznáva však, že za problémy je sčasti zodpovedný aj tím.

"Niekedy hlasno vystupujeme proti neskorým zmenám v pravidlách. Toto je krutá realita neskorých zmien. Verím tomu, že nie sme jediným tímom, ktorý je v tejto situácii," reagoval Abiteboul. V tom mu možno dať za pravdu. Až tri zo štyroch doposiaľ predstavovaných tímov jasne deklarovali, že ich auto ešte nie je kompletné a predstavenie sa týka predovšetkým nových farieb.

"Sčasti doplácame aj na to, že sme tento rok integrovanejší ako predtým. Za takých okolností pri stanovovaní si míľnikov a pri vnútornom plánovaní cítite isté pohodlie. Myslíte si, že to bude OK," pokračoval Francúz a vysvetlil, prečo také problémy nemali po minulé roky: "Keď pracujete s dodávateľmi, nemôžete to spraviť. Nemôžete s dodávateľom rokovať o tom, koľko bude trvať výroba súčiastok. Tá je daná. Keď ste ale sám sebe dodávateľom, začnete sám so sebou vyjednávať. Do istej miery na to teda doplácame."

Renault - nové predné krídlo
Renault Sport

"Vieme, že existuje prepojenie medzi tým, koľko času strávite vo veternom tuneli a tým, akí ste konkurencieschopní. Vieme aj to, že existuje prepojenie medzi tým, ako veľmi dokážete skrátiť čas výroby a vašou konkurencieschopnosťou," ozrejmuje Parížan. "Neustále musíme flirtovať s červenou čiarou. Myslím si, že teraz sme tú čiaru asi prekročili."

"Budúci rok budeme musieť byť konzervatívnejší, pretože nejde len o výkon, ale i o spoľahlivosť. Nechceme sa ukázať na filmovacom dni a zrazu si uvedomiť, že niečo nefunguje. Je to o balanse. Teraz sme spravili krok vedľa. Možno to budúci rok prehodnotíme," dopovedal Abiteboul.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk