F1.sk F1.sk

Honda sa teší na spoluprácu s dvojicou sesterských stajní
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Honda sa teší na spoluprácu s dvojicou sesterských stajní

Predstavitelia Hondy boli dlhé roky kritizovaní a po padoku museli chodiť so sklonenými hlavami. Platilo to hlavne počas spolupráce s McLarenom, keď bola japonská spoločnosť pod ostrou paľbou kritiky. Tojoharu Tanabe a spol. však postupne dvíhajú hlavy.

"Honda je spokojná s tým, ako v roku 2018 prebehla spolupráca s Toro Rosso," povedal technický riaditeľ Hondy. "Keď prvýkrát začnete spolupracovať s určitou skupinou ľudí, tak chvíľu trvá, kým si jeden na druhého zvyknete. Pri Toro Rosso však môžem úprimne povedať, že sme si veľmi rýchlo našli dobrú cestu. Spolupráca je založená na vzájomnej dôvere a rešpekte."

V minulom roku to nebolo celkom ideálne a tím obsadil len konečné deviate miesto - zdolal len slabučký Williams. "Po stránke výkonov sme zažili niekoľko vrcholov, napríklad štvrté miesto Pierra Gaslyho z Bahrajnu či kvalifikáciu na naše domáce preteky v Suzuke. Celkovo sme však mali slabiny tak po stránke výkonu, ako aj po stránke spoľahlivosti."

"V Honde cítime, že sme napredovali výraznejšie, ako ukazovali výsledky. Postupovali sme v priebehu celého roka a pred sezónou 2019 je to povzbudzujúce," skonštatoval Tanabe, ktorého spoločnosť stavila na "kontinuitu vzhľadom k tomu, čo sme robili v minulom roku". Motor bude teda evolúciou toho predchádzajúceho, pričom ho bolo potrebné mierne upraviť len vzhľadom k spotrebe, ktorá porástla o päť kilogramov na preteky. 

"Okrem toho sme sa museli postarať aj o to, aby sme okrem Toro Rosso zásobili aj sesterský tím Red Bull Racing. Vďaka spolupráci so skupinou Red Bull Technology sme tento proces zjednodušili a v mnohých prípadoch sa súčasne zaoberáme záležitosťami týkajúcimi sa oboch áut. Posvietili sme si na všetky oblasti pohonnej jednotky, na spaľovací motor, ERS i na batériu."

Tanabe prezradil, že Honda bude mať po novom na okruhoch takmer dvojnásobný počet inžinierov. "Ja budem celkovým šéfom projektu F1 a budem dohliadať na spoluprácu s oboma tímami, pričom každý tím bude mať svojho šéfinžiniera Hondy," skonštatoval Tanabe. "Počas súťažných víkendov i testov budú naši ľudia pracovať aj zo vzdialených virtuálnych garáží v Sakure i Milton Keynes..."

"Áno, oba tímy dostanú pohonnú jednotku rovnakej špecifikácie," potvrdil v ďalšej fáze rozhovoru zástupca slávneho výrobcu. "Toto je najlogickejšia metóda a Honde to takto vyhovuje najviac. Pravidlá navyše určujú, že všetkým tímom musíme dodať rovnakú výbavu. A nejde len o to, že oba tímy dostanú rovnaký technický hardvér. Rovnako k ním pristúpime aj z hľadiska alokovaných zdrojov týkajúcich sa operačných činností a vývoja. Mala by to byť pomerne jednoznačná procedúra, keďže obe zoskupenia patria do rovnakej rodiny."

Najnovšie z kategórie: Toro Rosso

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk