F1.sk F1.sk

Tost priznal, že na aute má väčšinou minuloročné súčiastky Red Bullu
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Tost priznal, že na aute má väčšinou minuloročné súčiastky Red Bullu

Toro Rosso v pondelok predstavilo monopost STR14 určený pre sezónu 2019. Ide už o štrnáste dielo, ktoré Faenza vyprodukovala pod patronátom Red Bullu. Na prvý pohľad je vidieť, že po stránke lakovania k veľkým zmenám neprišlo, ale inak je tých úprav viac.

"Kľúčové faktory blížiacej sa sezóny by som mohol zosumarizovať v troch hlavných bodoch: tím, auto, jazdci," povedal šéf tímu Franz Tost. "Cieľom je vždy to, aby sme sa zlepšili a bojovali na čo možno najvyššej úrovni. Počas zimy sme intenzívne pracovali na organizačných zmenách, ktoré by nám mohli pomôcť s nápravou niektorých ťažkostí. Analyzovali sme všetky naše interné procedúry, vďaka čomu sme chceli optimalizovať naše silné stránky a minimalizovať slabé."

"V porovnaní s ostatnými tímami má Toro Rosso menší počet ľudí, ale synergie s Red Bull Technology týkajúce sa súčiastok, ktoré nie sú na zozname, a aj to, že Red Bull Racing bude mať takisto motor Honda, dopriali našim technickým skupinám viac času na to, aby sme sa koncentrovali na detaily. Pozornosť venovaná detailom sa stará o rozdiel a napokon sa premieňa na väčšie množstvo výkonu."

Pri spomínaných "súčiastkach, ktoré nie sú na zozname", myslel Tost tie, ktoré si Toro Rosso nemusí vyrábať vo vlastnej réžii. Jednoducho ich dostane od Red Bullu a ušetrí tak svoje kapacity, ktoré vie následne využiť inak. Takúto filozofiu stajňa bohato využívala až do roku 2010, ale v ďalšom období prišli zmeny a výrazne obmedzenie možnosti preberania súčiastok.

"Potom si Scuderia Toro Rosso musela vybudovať nevyhnutnú infraštruktúru na to, aby bola konštruktérskym tímom a všetky súčiastky si vyrábala pod vlastnou strechou. Prijali sme omnoho viac ľudí a približne zo stovky zamestnancov sme sa dostali na 400, z ktorých okolo 300 je vo Faenze a sto v Bicestri. Spomínané synergie nám pomôžu zvýšiť výkon bez toho, aby sme museli zvýšiť počet ľudí. Niektoré súčiastky si odkúpime a na tie zvyšné nám zostane viac mentálnych i fyzických kapacít."

Toro Rosso bude mať rovnaký motor ako Red Bull, pôjde o tohtoročný agregát Hondy. "Ale väčšina zvyšných súčiastok, ktoré od Red Bull Technology dostaneme, bude minuloročnej špecifikácie," prezradil Rakúšan, podľa ktorého by Red Bull svoje technické kresby aj tak pripravil až na poslednú chvíľu a Toro Rosso by nové súčiastky nestihlo vyrobiť. Avšak v neskoršom priebehu sezóny ich už pravdepodobne dostane.

S akými očakávaniami vstúpi tím do sezóny? "Na to je ešte príliš skoro a nechceme si stanovovať špecifický cieľ. Aspoň zatiaľ nie," odpovedal Franz Tost, ktorý však napokon pristúpil aj k o niečo konkrétnejšiemu vyjadreniu: "Chceme silnú pozíciu v strede poľa."

Najnovšie z kategórie: Toro Rosso

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk