F1.sk F1.sk

Ericsson: Jazdiť v IndyCar je oveľa ťažšie, v F1 je auto ako prilepené
zdroj: Twitter/Marcus Ericsson

Ericsson: Jazdiť v IndyCar je oveľa ťažšie, v F1 je auto ako prilepené

Bývalý pilot Sauberu Marcus Ericsson si svoje nové pôsobisko, americkú sériu IndyCar, zatiaľ dosť užíva. V priebehu uplynulého týždňa si počas predsezónnych testov vyskúšal na trati Laguna Seca monopost, v ktorom bude túto sezónu úradovať. Hneď na začiatku si všimol, že jazdiť po amerických okruhoch bude o čosi náročnejšie.

"Je to zábavné, poriadny okruh ako zo starej školy. Všade sú štrkové zóny, takže sa musíte držať na ceste. Užívam si aj veľa vysokorýchlostných úsekov, je to dobrá trať," rozplýval sa v rozhovore s motorsport.com Marcus Ericsson, ktorý zatiaľ svoj monopost neovládol. "Pre mňa je najväčším problémom konzistentnosť. Auto IndyCar sa riadi v porovnaní s monopostom Formuly 1 dosť ťažko. Formula 1 je ako prilepená k zemi. Tu sa auto dosť hýbe."

"Najväčšou výzvou je pochopiť to a vysporiadať sa s tým. Momentálne sa v jednotlivých kolách viem chytiť vždy v iných zákrutách, trápim sa s tým, ako ísť v jednom kole vo všetkých zákrutách na maximum," vysvetľoval majiteľ osemnástich majstrovských bodov Formuly 1. "Môžu sa mi podariť dve či tri zákruty a potom ďalšie dve alebo tri spravím horšie. V nasledujúcom kole sa zlepším tam, kde som sa trápil, ale zas stratím čas v tých, v ktorých som bol dobrý. Pracujem s tímom na tom, aby som zlepšil svoju konzistentnosť a dostal sa do tempa."

Marcus Ericsson v IndyCar - Laguna Seca - Corkscrew vývrtka
Twitter/Marcus Ericsson

Laguna Seca sa pýši jednou z najzaujímavejších zákrut na svete, slávnou "vývrtkou", na ktorú v dobrom spomína aj Pepa Král v novom dieli seriálu EisKing. Počas piatkových testov sa tu 21 pilotov snažilo nájsť ideálnu stopu, no Marcus Ericsson priznáva, že tú optimálnu ešte nenašiel.

"Nie, nemyslím si, že by som zistil, ako tadiaľ čo najlepšie prejsť. V skutočnosti som tam v jednom z mojich najlepších kôl skúsil ísť inou líniou, no nezafungovalo to," potvrdzuje náročnosť spomínanej zákruty Ericsson. "Je to dosť ťažké, lebo zvyšok trate sa ide v istom rytme, no potom sa dostanete do vývrtky a predtým, ako sa vydáte dolu kopcom, musíte auto takmer zastaviť. Je to zábavná zákruta, ale zvláštna. Veľmi odlišná od zvyšku trate."

Hneď po slávnej zákrute nasleduje rýchla ľavotočivá, v ktorej Ericsson nemal s preťažením problémy, no opäť ho trápilo auto. "Určite tam je nejaké preťaženie, ale môj krk to necíti. Bolo chladno, takže sme tam mali menej gripu, a tie 'géčka' boli o dosť nižšie než to, na čo som bol zvyknutý v aute F1."

"S týmito strojmi je ale náročné deviatkou prejsť, pretože riadenie je veľmi ťažké. Auto sa stále vrtí a musíte robiť veľa korekcií. Poriadne sa tam narobíte," dodal švédsky pretekár.

Najnovšie z kategórie: Marcus Ericsson

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk