F1.sk F1.sk

V priebehu troch dní Kubica pre svojho sponzora vygeneroval dva milióny eur
zdroj: Daniel Obajtek/Twitter

V priebehu troch dní Kubica pre svojho sponzora vygeneroval dva milióny eur

Na konci januára sa vo Varšave uskutočnilo stretnutie Roberta Kubicu s novinármi a fanúšikmi. Poliak hovoril o svojom návrate do Formuly 1, ktorému výrazne pomohol jeho hlavný sponzor PKN Orlen. Poľská rafinéria sa prakticky hneď presvedčila o tom, že sponzorovať talentovaného pretekára bude z pohľadu financií veľmi výhodné.

Po akcii sa spolu s vyjadreniami Roberta Kubicu po svete prehnalo aj meno spomínaného sponzora. Podľa poľského RP Kubicove slová a logo PKN Orlen zaregistrovalo viac ako sto miliónov ľudí prostredníctvom viac ako 1300 publikovaných článkov, to všetko len v priebehu prvých troch dní.

Kubica tak pre PKN Orlen vygeneroval reklamu o hodnote 8,5 milióna zlotých (2 mil. eur, pozn. red.), a to sa týka len januárovej akcie. Šéf komunikačného oddelenia Orlenu Adam Burak bol spokojný: "Iba v kontexte tlačových správ o spolupráci s Williamsom Racing a Robertom Kubicom registrujeme v poľských médiách viac ako 3000 odkazov, čo je ekvivalentom približne 17,8 milióna zlotých (4,2 mil. eur)."

Burek nevylučuje, že v prípade úspešnej spolupráce budú s Williamsom rokovať aj o dlhodobej podpore. Na to však musí Formula 1 pre sponzora zarobiť viac, ako on poskytne Williamsu. Podľa neoficiálnych správ stál vstup Roberta Kubicu do F1 približne 23 miliónov eur.

"Je dôležité, že prvýkrát v histórii je za volantom auta Williamsu Poliak. Formula 1 je najsilnejšia marketingová športová platforma na svete s 21 veľkými cenami, vysielaním v 200 krajinách sveta a dosahom na takmer dve miliardy divákov," podotýka Burek.

Najnovšie z kategórie: Williams

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk