F1.sk F1.sk

Honda chce, aby z pravidiel vymizli šedé zóny
zdroj: Pirelli Motorsport

Honda chce, aby z pravidiel vymizli šedé zóny

Uprostred minulej sezóny sme sa v prípade Ferrari presvedčili, že motorové pravidlá nie sú napísané zrovna najjednoznačnejšie. Konkurencia Maranello obvinila z využívania všakovakých fígľov a získania výhody. Inžinieri v Honde by boli radi, keby od marca bojovali aj s kolegami z Ferrari a Mercedesu. Nechcú však, aby sa tento súboj rozhodol v šedej zóne pravidiel, a preto dúfajú, že ich tvorcovia si dajú pri ich písaní záležať.

Honda využívala nejednoznačnosť v pravidlách najmenej. Mala dosť problémov so svojou spoľahlivosťou, aby mohla začať pomýšľať napríklad na spaľovanie oleja. No ako čas plynul, Honda svojím tempom dobiehania Mercedesu a Ferrari veľmi nepresvedčila.

"Všetci mali záujem na skúmaní šedých zón, hlavne Ferrari a Mercedes," konštatuje pre Autosport Masaši Jamamoto, šéf Hondy. "My sme boli poslední, prišli sme neskôr, takže sme z pohľadu znalostí a pochopenia pravidiel zaostávali. My v Honde preto chceme spáliť všetky šedé zóny. Chceme s nimi skoncovať. Absencia šedých zón je našou nádejou."

FIA túžbu Hondy v tomto smere aspoň čiastočne splní. Pred sezónou 2019 vchádzajú do platnosti ďalšie obmedzenia spaľovania oleja. Toho im bude musieť stačiť menej a napríklad v kvalifikácii majú tímy zakázané použiť prídavnú olejovú nádrž.

"Nedokážeme pri týchto šedých zónach pomôcť," uznáva Jamamoto. "Ale pokiaľ ide o F1, vieme, že vo FIA je veľa špecialistov. Myslíme si, že by dokázali zostaviť lepšie pravidlá, ktoré ich mať nebudú. Môžu odviesť lepšiu prácu ako doteraz."

Honda na začiatku minulého roka nahradila bývalého šéfa Jusukeho Hasegawu dvojicou odborníkov z IndyCaru a zo Sakury. Dnes tak dohliadajú na progres inžinierov Tojoharu Tanabe a Jasuake Asaki.

A v roku 2018 skutočne dosiahli pokroky. "Dôvod, pre ktorý sme sa dokázali zlepšiť, je ten, že sme si vybrali správnych ľudí a priniesli sme ich do tímu F1, a tiež, ako naša továreň vyspela," hodnotí Jamamoto. "Najdôležitejšie je určite to, čo sme sa za posledné tri roky naučili. Mnohokrát sme sa vybrali cestou pokus-omyl a z toho sme veľa vyčítali. Vďaka tomu vieme spraviť pokroky, a preniesť ich aj do ďalšieho roka."

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk