F1.sk F1.sk

V Austrálii začali vyšetrovať značku Mission Winnow
zdroj: Mission Winnow

V Austrálii začali vyšetrovať značku Mission Winnow

Austrálske úrady začali skúmať novú iniciatívu firmy Philip Morris, dlhoročného sponzora Scuderie Ferrari, propagovanú cez značku Mission Winnow. Časť verejnosti si totižto myslí, že ide len o šikovný spôsob, ako fanúšikom podsúvať značku Marlboro a iné tabakové produkty.

Už minulý rok pred testami v Barcelone sme na kombinézach pilotov Ferrari a na samotnom aute mohli vidieť veľký nevyužitý priestor. Hneď sa začalo hovoriť o tom, že Philip Morris, dlhoročný sponzor Scuderie, pravdepodobne našiel spôsob, ako obísť tabakové zákony a propagovať svoje produkty — predovšetkým značku elektronických cigariet IQOS. Dlhé mesiace sa však nič nedialo.

Až na Veľkej cene Japonska došlo k zaplneniu tohto priestoru značkou Mission Winnow. Hneď sa začalo špekulovať aj o úmysloch novej kampane. Značka i na sociálnych sieťach často prizvukovala, že nejde o propagáciu tabakových výrobkov, ale o "iniciatívu, ktorá demonštruje naše odhodlanie neustále inovovať a vyvíjať nové riešenia, ktoré môžu pozitívne zmeniť spoločnosť".

Nie každý takémuto vysvetleniu verí. Denník The Age informuje o tom, že melbournský chirurg a antitabakový aktivista John Cunningham podal podnet na austrálske úrady, ktoré teraz budú vyšetrovať novú značku.

"Vďaka ich webstránke je oveľa jasnejšie, o čo sa snažia, o aký biznis im ide," uviedol Cunningham. "Nemá to nič spoločné s autami, to je isté. Tabakové spoločnosti konečne priznali, že jediný spôsob, ako finančne prežiť, je spraviť z ľudí závislých na nikotíne. A oni budú liať peniaze do výskumu, ako to urobiť čo najefektívnejšie. Nie však pre dobro závislých zákazníkov, ale pre zisky a dobro majiteľov."

Jedno vyšetrovanie povedie austrálske ministerstvo zdravotníctva, druhé zas Austrálsky úrad pre komunikácie a médiá, ktorý bude postupovať samostatne.

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk