F1.sk F1.sk

Magnussen dúfa, že "hlúpeho" šetrenia paliva bude menej
zdroj: Haas

Magnussen dúfa, že "hlúpeho" šetrenia paliva bude menej

Kevin Magnussen chce ísť do každých pretekov naplno. Minulý rok mu to nebolo umožnené, pretože palivový limit 105 kilogramov vo viacerých prípadoch nestačil. V USA bol dokonca diskvalifikovaný kvôli tomu, že využil o 170g paliva viac, než povoľujú pravidlá. Nepomohlo ani to, že jazdil ako "stará mama". Dán pevne verí, že tento rok to už nebude musieť zažiť.

Palivový limit sa totižto zvýšil o ďalších päť kilogramov. Šetrenie pneumatík by sa tiež mohlo zmierniť, keďže Pirelli chce na veľké ceny nosiť trvácnejšie zmesi.

"Máme trochu viac paliva, čo je super vec," zareagoval na otázku novinárov, medzi ktorými bol zastúpený aj motorsport.com, Kevin Magnussen. "Najfrustrujúcejšie je to, keď musíte palivo šetriť až príliš. Trochu šetrenia je v poriadku, v F1 sa vždy trochu šetrilo palivo. Minulý rok mi už ale to, ako veľmi sme ho museli šetriť, prišlo ako vtip."

Podobné je to vraj aj s pneumatikami. "Gumy sú ďalšia vec. V Mexiku nám to nevyšlo, boli sme o osem sekúnd na kolo pomalší ako s novými gumami. To je tiež veľmi frustrujúce. Ja len dúfam, že sa už takéto extrémne scenáre nebudú opakovať. Vtedy proste nepretekáte. Je hlúpe, že to musíme robiť takým extrémnym, ba až smiešnym spôsobom — či už ide o šetrenie paliva alebo pneumatík. Snáď sa to zmení."

Romain Grosjean bol pri predpovediach opatrný. Napríklad od aerodynamických úprav toho veľa nečaká, a či pomôže viac paliva, je podľa neho tiež otázne.

"Už v minulosti som povedal, že nie som veľmi optimistický, pokiaľ ide o zlepšenie pretekania vďaka týmto zmenám. Dúfam však, že sa mýlim. Dúfam, že pretekanie bude lepšie," povedal Grosjean. "Viac paliva, to áno, ale nebudú mať autá kvôli väčším krídlam aj väčší odpor? Potom na tom budeme na niektorých veľkých cenách rovnako."

Podľa Grosjeana sú však všetko zatiaľ iba dohady, simulácie považuje len za "veľké videohry". "Spustili sme to, jazdili sme na tom a videli sme, čo sme mali vidieť. Ďalší dôležitý krok je porovnať to s okruhom, aby sme zistili, či je to skutočné alebo nie."

Najnovšie z kategórie: Romain Grosjean

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk