F1.sk F1.sk

Horner si spoluprácu s Hondou pochvaľuje: Teraz máme kolektívnu zodpovednosť
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Horner si spoluprácu s Hondou pochvaľuje: Teraz máme kolektívnu zodpovednosť

Red Bull čaká v novej sezóne veľká zmena. Prvýkrát po jedenástich rokoch nebude dodávateľom jeho pohonných jednotiek Renault (od roku 2016 prezlečený pod menom TAG Heuer). Rakúsky tím založil spoluprácu s Hondou. Vzájomný vzťah začal vlastne už vlani, keď japonská automobilka dodávala motory sesterskému Toro Rosso.

Keďže sa tandem Toro Rosso – Honda osvedčil, rozhodli v Red Bulle rozšíriť spoluprácu aj na „áčkový“ tím. Christian Horner a spol. veria, že sa tak priblížia konceptu továrenského tímu, nakoľko doterajší dodávateľ Renault bol zároveň súperom Red Bullu, čo vzájomný vzťah komplikovalo. Otázna však zostáva výkonnosť Hondy aj jej celková spoľahlivosť.

„Myslím, že mali skutočne dobrú zimu,“ povedal Christian Horner médiám v kanceláriách Red Bullu, ktoré boli v týchto dňoch otvorené novinárom. „Naši technici pracovali s Hondou dvanásť mesiacov. Dodali pre Toro Rosso prevodovku a hnacie ústrojenstvo, takže sme mohli pozorne sledovať ich progres.“

„Povedal by som, že im pomôže stabilita pravidiel. Ich koncept sa ustálil a po prvýkrát od ich návratu do F1 mohli plynule pokračovať vo vývoji bez toho, aby museli začínať od začiatku,“ tvrdí Horner, ktorý samozrejme vie, že celkový výsledok záleží aj od výkonnosti Mercedesu, Ferrari a Renaultu. „Bude samozrejme záležať od našich súperov, ale za nás môžem povedať, že došlo k pokroku.“

Pre Hondu je jednou z najdôležitejších oblastí vývoja spoľahlivosť, ktorá Japoncov trápila aj s Toro Rosso. Už to síce nebolo také zlé, ako počas spolupráce s McLarenom, no pravidlá naďalej povoľujú použiť len tri spaľovacie motory, tri jednotky MGU-K a tri jednotky MGU-H. Toro Rosso najmä v závere sezóny čelilo niekoľkým penalizáciám. Mohlo to však vyplývať aj z rôznych testov a pokusov Hondy, ktoré mali ich agregáty lepšie pripraviť na spoluprácu s Red Bullom. Horner ale spoľahlivosťou nového partnera nie je nijak rozrušený.

„Absolvovať 21 pretekov a nasadiť len tri motory je samozrejme veľká výzva. Radšej budeme za neustály vývoj, aj keby to malo znamenať jednu či dve penalizácie. Ako sme videli vlani, na niektorých podujatiach je možné ľahko minimalizovať straty,“ povedal Horner. Ten si uvedomuje výkonnostný náskok najlepšej trojky, ktorá im vlani umožnila poľahky sa prepracovať do čela aj zo zadných pozícii.

Vzťah s bývalým dodávateľom bol neustále problematický. Vzájomná kritika či prestrelka skrz médiá boli pomerne pravidelným javom. Horner dúfa, že s novým partnerom to bude o inom.

„Súčasná situácia je odlišná,“ tvrdí Horner. „Bolo to akoby sme zaplatili za lístok do prvej triedy a dostali zaň miesto v ekonomickej triede. Z toho vyplynula silná frustrácia. Navyše, manažment Renaultu sa veľmi zmenil od doby, čo sme s nimi začali spolupracovať.“

Doterajšie pôsobenie s japonským partnerom si Horner pochvaľuje. Teraz sú viac ako jeden tím, kým predtým to bol skôr obchodný vzťah, keďže Renault bol zároveň súperom Red Bullu. „S Hondou je to skutočná technická spolupráca. Máme kolektívnu zodpovednosť, nie vzťah zákazník – dodávateľ. Neočakávame stopercentne nový začiatok, veríme však, že výkonnostne urobíme krok vpred v porovnaní s minulými rokmi.“

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk