F1.sk F1.sk

Burti: Keby nebolo Sennovej smrti, tých 111G by som neprežil
zdroj: Twitter/Luciano Burti

Burti: Keby nebolo Sennovej smrti, tých 111G by som neprežil

Bezpečnosť vo Formule 1 sa zvyšovala relatívne pomaly. Veľký zlom nastal v momente, keď zomrel jeden z najväčších velikánov športu Ayrton Senna. Luciano Burti má zato, že Sennova nehoda mu v konečnom dôsledku zachránila život.

Na Veľkej cene Belgicka 2001 sa Luciano Burti po nevydarenom útoku na Jaguar Eddieho Jordana v plnej rýchlosti stretol s bariérami v zákrute Blanchimont. Brazílčan nepríjemne vyzerajúcu nehodu prežil, no pretekári pred ním nemali vždy rovnaké šťastie.

"Je to súčasť ľudského zmýšľania, že najprv sa musí prihodiť niečo zlé, aby ľudia zmenili prístup a pokúsili sa veci zlepšiť," zamyslel sa v podcaste pripravenom pre Autosport Luciano Burti. "V Spa som mal obrovskú nehodu, keď som do bariéry vrazil v rýchlosti 270 km/h. Prišiel som o brzdy, nuž som šiel priamo do múru. Náraz mal silu 111G. Také číslo som predtým nikdy nevidel. Keby nebolo Sennovej smrti, nebol by som to prežil. Kvôli nej sa Formula 1 stala bezpečnejšou."

"Aj po mojej nehode sa niektoré veci pomenili. Napríklad ste mohli vidieť, že odvtedy boli bariéry z pneumatík olemované poťahom, pretože moje auto sa dostalo pod pneumatiky. Prilbu som mal vpredu zničenú. Tam sme zvykli mať dieru kvôli fľaši s nápojom alebo kvôli vysielačke," vysvetľuje 43-ročný rodák zo Sao Paulo. "Odvtedy takéto diery nie sú povolené. Veci vždy zlepšujú za základe nešťastných udalostí, akú som zažil aj ja."

Luciano Burti aj napriek tomu všetkému považuje súčasnú iniciatívu zo strany vedenia športu, ktorá viedla k vytvoreniu ochranného oblúka kokpitu, za prehnanú.

"Svätožiara sa mi nepáči, nemyslím si, že je to nevyhnutné," vyhlásil Burti. "Možno jedného dňa by sa kvôli jej absencii niekto zranil alebo prišiel o život, ale ak nechcete, aby sa niečo také stalo, tak môžete stanoviť rýchlostný limit na 160 kilometrov za hodinu. Akonáhle sa dostanete cez hranicu 300km/h, riskujete. Formula 1 je dostatočne bezpečná. Ja dúfam, že ju nespravia nepriestrelnou, pretože aj to je súčasťou šou."

"Motoršport musí byť trochu nebezpečný. Nikoho nechceme vidieť sa zraniť, samozrejme, že nikoho nechceme vidieť zomrieť, ale musí taký byť," skonštatoval na záver.

Najnovšie z kategórie: Luciano Burti

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk