F1.sk F1.sk

Ericsson do IndyCar neprichádza len "do počtu", jeho cieľom je vyhrať preteky
zdroj: Colorado Avalanche

Ericsson do IndyCar neprichádza len "do počtu", jeho cieľom je vyhrať preteky

Marcus Ericsson má za sebou päťročné pôsobenie vo Formule 1, počas ktorého nič svetoborné nepredviedol. V priebehu 97 veľkých cien nazbieral len osemnásť bodov, pričom jeho kolega Charles Leclerc ich za jeden rok nahromadil 39.

Ericsson sa v Sauberi držal vďaka svojim sponzorom, ale keď sa tímu naskytla možnosť angažovať Kimiho Räikkönena, musel odísť. "Keď som dostal informáciu o tom, že v F1 už nebudem pokračovať, tak som sa začal obzerať po rôznych možnostiach," prezradil Švéd pre The Drive s dodatkom, že dostal kontakt na Sama Schmidta (zakladateľ tímu Schmidt Peterson Motorsports, pozn. red.). "Zo strany Sama i zo strany tímu som okamžite pocítil veľký záujem."

Marcus sa tak dostal do IndyCar a na túto výzvu sa teší. "Najväčší rozdiel oproti F1 je v tom, že je to séria jednej špecifikácie áut, kde má každý od začiatku rovnaké príležitosti. Práve toto je veľmi vzrušujúce. Ale IndyCar má aj inú a veľmi unikátnu vec - všetky typy okruhov. Súťaží sa na ováloch, mestských tratiach i klasických okruhoch, takže na to, aby bol jazdec úspešný, musí byť ozaj kompletný. Toto je podľa mňa na IndyCar unikátne."

V ďalšej fáze rozhovoru sa Ericsson zamýšľal nad manažmentom áut počas pretekov. Aký je rozdiel medzi Dallarou pre IndyCar a Sauberom pre F1? "Tu (v Indy) sa jazdec stará o väčší rozdiel. V monoposte Formuly 1 máte na volante veľké množstvo rôznych nástrojov a v priebehu stintu meníte mnoho vecí. Upravujete aj balans bŕzd a všetko možné, auto sa snažíte lepšie vybalansovať. V IndyCar tých nástrojov nemáte toľko, takže je to skôr o vás ako jazdcovi, aby ste sa prispôsobili v závislosti od toho, čo sa deje napríklad s pneumatikami."

"Rozdiel oproti F1 je aj v tom, že keď vám tam niečo chýba, tak sa pokúsite vyvinúť si to. Nejakú súčiastku či čokoľvek, čo umiestníte na auto. Tu máte auto, aké máte, a pracujete len so zmenami nastavenia. Nemôžete si zhotoviť nové súčiastky, pričom práve v tom je najväčší rozdiel, na ktorý si musím zvyknúť. Tieto IndyCars sú však tak či tak veľmi komplexné a dá sa robiť množstvo zmien nastavení, vďaka ktorým je možné výrazne zmeniť správanie auta."

S akými cieľmi vstúpi 28-ročný pretekár do sezóny? "Pokúsim sa o to, aby som bol hore a bojoval o víťazstvo. Neprichádzam sem pre desiate alebo dvanáste miesto. Taký je môj cieľ. Avšak chlapcov, ktorí tu sú celé roky, mimoriadne rešpektujem. Rovnako rešpektujem aj okruhy, ktoré ma čakajú, takže to bude veľká výzva. Stanovil som si aj osobný cieľ, ktorým je vyhrať preteky. To by bolo skvelé. Okrem toho sa v šampionáte pokúsim byť čo najvyššie. Ako som povedal, neprichádzam sem len do počtu. Prichádzam sem kvôli boju o čelo. To je môj cieľ," dodal Marcus Ericsson.

Najnovšie z kategórie: Ostatné série

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk