F1.sk F1.sk

Pirelli je proti dvom povinným zastávkam, preteky chce zlepšiť inak
zdroj: Pirelli Motorsport

Pirelli je proti dvom povinným zastávkam, preteky chce zlepšiť inak

O tom, ako tímy prinútiť ku väčšiemu počtu zastávok v boxoch, sa diskutuje už vyše roka. Situáciu mali zlepšiť menej trvácne pneumatiky, no počas sezóny 2018 sme videli málo pretekov, v ktorých by to tímy skúšali na viac ako jednu zastávku. Začalo sa preto hovoriť o povinnosti zastaviť dvakrát. Takéto riešenie však podľa Pirelli nemusí riešiť súčasné problémy.

Viac zastávok by znamenalo viac chýb, čo by podľa vedenia prinieslo lepšiu šou. "Veľa sa diskutovalo o vynútení si dvoch zastávok prostredníctvom pravidiel," načal tému v rozhovore pre Reuters Mario Isola. "Nie som si istý tým, že je to správne rozhodnutie, pretože je tu stále riziko toho, že všetky autá zastavia v tom istom kole."

Pirelli sa plánuje ubrať iným smerom. "Chceme byť o čosi konzervatívnejší. Ak by sme mali tak či tak jednozastávkové preteky, tak je oveľa lepšie dať jazdcom konzistentnejšie gumy. Budú môcť na to viac pritlačiť a možno sa dočkáme aj lepšej šou na trati."

Konzistentnosť však nie je všetko, väčšie problémy robí prehrievanie pneumatík. "Vylepšili sme aj produkt. Aby sme zmiernili prehrievanie, máme viacero rôznych zmesí. Samotnému prehrievaniu sa však nedá vyhnúť; keď jazdíte za iným autom, strácate veľa prítlaku," pripomenul šéf talianskej spoločnosti, ktorý prezradil aj to, že na stole je ešte stále zrušenie pravidla o nutnosti štartovať na pneumatikách z kvalifikácie.

V druhej polovici uplynulej sezóny sme spoznali plány ohľadom gúm pre obdobie po roku 2021. O dodávanie nových osemnásťpalcových pneumatík mal okrem Pirelli záujem aj Hankook, no Pirelli si svoju pozíciu obhájilo.

Isola teraz očakáva náročný vývoj. "S návrhom nových pneumatík sme už začali, pretože nemôžeme čakať. Deadline už máme za sebou. Pneumatiky, ich návrh, však môžeme prispôsobiť novým pravidlám až v momente, keď budú známe. Potrebujeme vedieť aspoň 80 alebo 90 percent očakávaného výkonu nových áut. A to čím skôr. Bez tejto informácie to bude poriadne ťažké. Máme pred sebou ešte dva roky predtým, ako začneme používať osemnásťpalcové kolesá. Je dôležité tento čas využiť rozumne."

V Pirelli už majú stanovený hrubý časový harmonogram prác. "Nechceme ešte ukončiť vývoj produktu pre rok 2019, pretože je tu niečo, čo sa ešte dá spraviť. Dobre to vieme. Druhá polovica sezóny 2019 bude ale určite o osemnásťpalcových kolesách. Povedal by som, že šesť mesiacov sa budeme pripravovať na rok 2020 a potom prepneme na osemnástky."

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk