F1.sk F1.sk

Symonds vysvetľuje tohtoročné zmeny: Bude to lepšie...
zdroj: Pirelli Motorsport

Symonds vysvetľuje tohtoročné zmeny: Bude to lepšie...

Od tohto roku budú vo Formule 1 platiť nové aerodynamické pravidlá. Podľa jedného z technických odborníkov, ktorí vypomáhajú spoločnosti Liberty Media, nemáme očakávať nič "transformačné", ale príde k zlepšeniu celkovej šou.

Pat Symonds, ktorý naposledy pôsobil v pozícii technického riaditeľa Williamsu, je o tom presvedčený. Jednoduchšie predné krídla, nové predné brzdové potrubia či upravené zadné krídla zabezpečia možnosť jazdy bližšie pri sebe a tým pádom aj viac príležitostí na predbiehanie. Situácia by sa mala zlepšiť o približne dvadsať percent.

"Bolo zrejmé, že pre rok 2019 vieme vďaka zjednodušeniu predných krídel niečo spraviť," povedal Symonds vo štvrtok na Medzinárodnej šou Autosportu. "Išlo nám čisto o to, aby sme zlepšili situáciu týkajúcu sa vzdušného víru za autom. Vďaka tomu dokážu mať aj nasledujúce autá dobrý výkon."

"Nikdy to nebude perfektné a nemôžeme zmeniť zákony fyziky, ale oproti pôvodnej situácii dosahujeme výrazné zlepšenie. Ale v porovnaní s tým, čo pripravujeme pre rok 2021, sú aktuálne zmeny relatívne malé..."

Ak by sa nevykonali žiadne zmeny, situácia by sa ešte zhoršovala a akcie "koleso na koleso" by bolo možno menej. "Formula 1 sa vyvíja alarmujúcou rýchlosťou, je to nemilosrdné. Ak by sme pred rokom 2019 nič nespravili, tak by to bolo s nasledovaním áut ešte ťažšie ako v roku 2018. Tak sme sa vrátili trochu späť a situáciu z roku 2018 sme mierne vylepšili. Uvidíme, aké výsledky to prinesie."

"Neočakávajte žiadne transformačné zmeny, ale verte mi, bolo by to len horšie a horšie," upozornil Pat Symonds. "Takto udržíme minimálne status quo, ale ja očakávam, že situáciu o niečo zlepšíme."

Zástupcovia niektorých tímov tieto nové snahy kritizovali a objavili sa slová o tom, že vyjdú aj na pätnásť miliónov eur (podľa Helmuta Marka, pozn. red.). Podľa Symondsa to však netreba vnímať takto a z dlhodobého hľadiska vraj vďaka novinkám ušetríme.

"Je veľmi ťažké priradiť k tomu nejaké čísla. Realita je taká, že predné krídla boli už neuveriteľne komplexné a mali enormné počty súčiastok. A nielen také, ktoré na aute vidíte, ale aj doplnkové, ktoré sú s tým spojené. Boli to tisícky komponentov. Nový produkt bude lacnejší, pretože bude o menšom počte súčiastok. Taká je skutočnosť."

A čo tých pätnásť miliónov? Je to reálne číslo? "Podľa mňa je to trochu zavádzajúce číslo," odpovedal Pat Symonds. "Keď sa na vec pozrieme z hľadiska celého roka, tak finálny účet za súčiastky predného krídla bude podľa mňa menší ako doposiaľ a množstvo peňazí, ktoré tímy investujú do výskumu, bude presne rovnaké."

Najnovšie z kategórie: Pat Symonds

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk