F1.sk F1.sk

Marko: Toro Rosso dostalo už pred Vianocami tri nákladné autá súčiastok Red Bullu
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Marko: Toro Rosso dostalo už pred Vianocami tri nákladné autá súčiastok Red Bullu

Red Bull vo Formule 1 vlastní dva tímy. Z Jaguaru spravil Red Bull Racing a z Minardi Scuderiu Toro Rosso. Neskôr menované zoskupenie prevzal v novembri 2005 a od začiatku ho spravoval ako béčko, v ktorom sa snaží vychovávať mladíkov. Nuž a robil tak preto, lebo bolo možné prevádzkovať niečo na štýl "zákazníckeho zoskupenia".

Následne to pravidlá zakázali a zákaznícke šasi išlo definitívne do minulosti. Postupom času sa však situácia do určitej miery zmenila a dnes už môžu stajne od svojich veľkých bratov opäť odoberať dosť veľa vecí. Ťaží z toho Haas i Sauber (obaja spolupracujú s Ferrari, pozn. red.) a teraz sa o niečo podobné výraznejšie pokúsi opäť aj Toro Rosso.

"Toro Rosso dostalo už pred Vianocami tri plné nákladné autá súčiastok," prezradil poradca Red Bullu pre motoršport Helmut Marko v rozhovore pre Motorsport-Total.com. "Celkovo dostanú toľko súčiastok z minuloročných áut Red Bullu Racing, ako to pravidlá povolia. Napríklad celá zadná časť bude od nás. A vlastne všetko, čo pravidlá pustia."

V posledných rokoch situácia nebola celkom ideálna a Milton Keynes s Faenzou nespolupracovalo tak, ako mohlo. Synergií vraj nebolo dostatok a toto treba zmeniť.

"Počas posledného stretnutia v Salzburgu, na ktorom sa preberal podnikateľský plán - myslím, že sa tak stalo po Suzuke - padlo rozhodnutie, že teraz sa tak musí stať," pokračoval Marko. "Po nákladovej stránke takto získame aspoň určitú výhodu."

Scuderia Toro Rosso je postavená tak, že dokáže prežiť aj bez pomoci Red Bullu, ale tá sa predsa vždy zíde. Všetko, čo je možné odoberať, príde z Milton Keynes, a takmer 400 zamestnancov Toro Rosso bude pracovať len na ostatných veciach.

"Aktuálne máme v Toro Rosso 372 ľudí. O niekoľkých však vzhľadom na spomínané skutočnosti prídeme. Haasu na tento postup stačí len 150 ľudí. Po komerčnej stránke, ale aj po stránke úspechu, je to veľmi dobrý model. Aj keď model Ferrari-Haas je z hľadiska aerodynamiky až na hranici, prípadne dokonca za ňou," zdôraznil Marko.

Ideálne by bolo to, ak by mohlo Toro Rosso nasadiť kompletné minuloročné auto Red Bullu Racing, ibaže to nebude možné. Šasi si totiž každý musí postaviť sám. Avšak veľmi veľa súčiastok bude len prelakovaných a tím ich plánuje nasadiť.

"Toro Rosso sa tak podľa nás musí dostať na piate alebo šieste miesto. To by okamžite zaručilo aj viac peňazí za umiestnenie v konštruktérskom šampionáte," pripomenul Helmut Marko, podľa ktorého spoločnosť Red Bull Technology zatiaľ Toro Rosso nebude dodávať súčiastky pre rok 2019. Môžu za to kapacitné dôvody.

"Dostanú ich až približne v lete. Potom už toho pre seba nebudeme vyrábať až toľko, takže vďaka našim kapacitám v Milton Keynes budeme môcť produkovať veľmi veľa súčiastok pre Toro Rosso. Skôr to nepôjde. Red Bull Racing je časovo vždy až na limite. Neweyho sme chvalabohu primäli aspoň k tomu, aby sme (pred testami) stíhali aspoň roll-out..."

"Predtým sa auto prvýkrát rozbehlo až počas prvých testov. Následne sme deň či dva stratili detskými chorobami, pretože vždy niečo nefungovalo. Napriek našim obrovským výrobným kapacitám nie je možné, aby sme Toro Rosso okamžite dodávali to, čo budeme využívať my," dodal Helmut Marko.

Najnovšie z kategórie: Toro Rosso

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk