F1.sk F1.sk

Marko sa teší na párty režim: Od začiatku sme boli v B-divízii
zdroj: Red Bull Content Pool

Marko sa teší na párty režim: Od začiatku sme boli v B-divízii

Red Bull ukončil dlhoročnú spoluprácu s Renaultom a od tohto roku začne kooperovať s Hondou. Helmut Marko sa veľmi teší hlavne na tzv. 'party mode', teda v našom preklade akýsi párty režim, ktorý autu v kvalifikácii a vo vybraných okamihoch pretekov dokáže dodať omnoho vyšší výkon.

Priekopníkom bol v tomto smere Mercedes, ktorého pretekári mali tradične k dispozícii takýto krátkodobo zvýšený výkon a ovládli kvalifikačné predstavenia. Ferrari sa strieborným v tomto smere postupne priblížilo a na takomto párty režime pracovala aj Honda, no Renault zaostával.

"Aktuálne čísla nám dodávajú ozajstný optimizmus - a aj po stránke nárastu výkonu," povedal Marko pre Motorsport.com. "Prvýkrát budeme okrem toho môcť oslavovať aj s párty režimom! Motor Hondy je už aj teraz mierne pred motorom Renault. Keď si porovnáme naše GPS dáta s dátami, ktoré dodáva Honda, tak budeme niekde v oblasti Mercedesu a Ferrari."

"Ale pochopiteľne, že oni takisto nespia. Teraz sú však už na natoľko vysokej úrovni, že nedokážu realizovať také veľké skoky. Aj keby sme zaostávali o desať alebo pätnásť kilowattov, tak by to bolo podobné, ako s motorom Renault v ére V8. Toto dokážeme dorovnať (lepším šasi, pozn. red.)," zdôraznil Rakúšan.

Honda pravdepodobne Red Bullu ponúkne zvýšený výkon, ale aké to bude po stránke spoľahlivosti? V tomto smere zatiaľ Japonci zaostávali.

"Sme si vedomí toho, že so spoľahlivosťou to možno bude ťažké," zareagoval Helmut Marko. "Je veľmi pravdepodobné, že sezónu nezvládneme s troma motormi. Ale ak si na ich výmenu vyberieme správne trate, budeme sa môcť do čela vrátiť v priebehu niekoľkých kôl. Náš koncept bude teda o tom, že ak to bude potrebné, budeme vedome akceptovať motorové tresty."

Na záver rozhovoru si Marko ešte raz "kopol" do Renaultu. "Už od začiatku sme boli v B-divízii. V kvalifikácii nám chýbalo až do 70 koní. V závislosti od jednotlivých okruhov to mohlo byť aj menej, ale v priemere sme vždy zaostávali minimálne o 40 koní."

"Naše GPS dáta celkom jednoznačne ukazovali, koľko sme strácali na rovinkách a koľko sme získavali v zákrutách. Nuž a keď bol výkon Ferrari na svojom vrchole (pravdepodobne narážal na obdobie z leta 2018, pozn. red.), tak bola strata ešte extrémnejšia," dodal Helmut Marko.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk