F1.sk F1.sk

Hughes tvrdo skritizoval Arrivabeneho: Chýbala mu schopnosť viesť a inšpirovať
zdroj: Scuderia Ferrari

Hughes tvrdo skritizoval Arrivabeneho: Chýbala mu schopnosť viesť a inšpirovať

Ferrari nepredĺžilo zmluvu so šéfom tímu Mauriziom Arrivabenem a nahradilo ho doterajším technickým riaditeľom Mattiom Binottom. Rozhodnutie malo padnúť ešte krátko pred Vianocami a spraviť ho mal nový prezident John Elkann.

"Prepustenie Maurizia Arrivabeneho z pozície šéfa tímu Ferrari bolo logické," napísal uznávaný Mark Hughes vo svojom aktuálnom príspevku pre Motorsport Magazine. "Nebol to správny človek pre túto prácu. Pre tím mal menšiu cenu ako Mattia Binotto, o ktorého by Ferrari v prípade zotrvania Arrivabeneho na pozícii bossa mohlo prísť."

Hughes zdôraznil, že zmenu určite inicializoval Elkann a nie výkonný riaditeľ Ferrari Louis Camilleri. Ten totiž v rukách nemá také silné páky a dokonca môže byť ohrozená práve jeho pozícia. Tu vraj nie je o čom špekulovať.

"Čo spravil Arrivabene zle?" položil Hughes takúto otázku, aby si následne odpovedal: "Chýbala mu schopnosť viesť a inšpirovať. To, čo vnímal ako líderstvo, videli mnohí okolo neho ako tyranstvo či zastrašovanie. Podobný vzťah mal aj s médiami, ku ktorým pristupoval veľmi ofenzívne a v tejto sfére tak získal len veľmi málo kamarátov."

"Nedostatok detailného porozumenia situácii zakrýval pohŕdavými a agresívnymi odpoveďami. Dokonca sa zdalo, že nevie pochopiť ani to, čomu konkrétne nerozumie. Najskôr som si myslel, že za to môže jazyková bariéra, ale postupom času som prišiel na to, že to tak nebolo. Veľmi podobne sa totiž prejavoval aj vo svojom rodnom jazyku. Otázky ľudí okolo seba akceptoval asi tak, ako otázky médií."

"K tým, ktorí boli pod ním, vystupoval autokraticky, ale bez toho, aby to dokázal kompenzovať inšpiratívnymi kvalitami," napísal ďalej Mark Hughes, podľa ktorého bol Arrivabene jednoducho dosadený na zlú pracovnú pozíciu a bývalý prezident Ferrari Sergio Marchionne si to začal veľmi dobre uvedomovať. Aj preto plánoval zmenu a postupne na nej začínal pracovať.

John Elkann napokon spravil presne to, čo Marchionne chcel. Arrivabeneho nahradil Binottom a na miesto Kimiho Räikkönena dotiahol Charlesa Leclerca. Rozhodol sa teda staviť na želanie svojho predchodcu.

Hughes pridal aj zaujímavý príklad týkajúci sa Arrivabeneho prístupu: "Počas minuloročného čínskeho víkendu uznávaný technický ilustrátor Giorgio Piola odfotografoval volant Sebastiana Vettela, ktorý bol počas pobytu auta v boxovej uličke položený na vrchole kokpitu Ferrari. Giorgio potom volant prekreslil a napísal o dodatočnej kontrolke, ktorá na ňom bola. Na druhý deň Arrivabene pristúpil k Piolovi, zamrmlal niekoľko vyhrážok, priblížil sa k jeho tvári a povedal mu, že príde o prácu. Tento incident ho dobre opísal."

"Toto je človek, ktorý pred dvoma rokmi prelomil svoj dlhodobý zámer nerozprávania na kamery aby povedal, že Vettel by sa mal pokúsiť prestať viesť tím a radšej sa koncentrovať na osvedčenie v pozícii jazdca," napísal Hughes, podľa ktorého Arrivabene takto "stratil rešpekt jedného z najväčších aktív, ktoré mal k dispozícii."

"Zatiaľ čo Arrivabene viedol pretekársky tím kultúrou zastrašovania a strachu, jeho protiklad v technickej skupine Mattia Binotto presvedčil Marchionneho o tom, že odstránenie kultúry strachu by v ľuďoch v tíme mohlo uvoľniť kreatívny talent," stojí v ďalšej fáze stĺpčeku Angličana, podľa ktorého sa z Ferrari vďaka tomu stal najkreatívnejší tím na štartovom rošte.

V roku 2018 to napokon viedlo k situácii, že "najhorší pretekársky tím prevádzkoval najlepšie auto. A nebol to najhorší tím kvôli ľuďom, ktorí v ňom pôsobili, ale kvôli tomu, ako bol vedený. A toto začalo presakovať aj do stavu mysle jednotkového jazdca."

Veľmi zaujímavé slová sa objavili na konci príspevku. Ak by bol na nahradenie Arrivabeneho vypísaný inzerát, prostredníctvom ktorého by sa hľadal jeho nástupca, čo by v ňom stálo? "Zastrašovanie a jedno-dimenzionálne uvažovanie uchádzačovi nepomôže," dodal Mark Hughes.

Najnovšie z kategórie: Maurizio Arrivabene

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk