F1.sk F1.sk

Arrivabeneho koniec už potvrdili mnohé hodnoverné zdroje
zdroj: TASR/AP

Arrivabeneho koniec už potvrdili mnohé hodnoverné zdroje

Taliansky denník La Gazzetta dello Sport ako prvý prišiel s informáciou, že Maurizio Arrivabene skončil na pozícii šéfa Ferrari. Sám tieto správy ešte pred Vianocami označil za "fake news", ale napokon ho skutočne nahradil doterajší technický riaditeľ Mattia Binotto.

Novinku následne s odvolaním sa na vlastné zdroje potvrdil aj Autosport, Motorsport.com, pridala sa oficiálna stránka Formuly 1 F1.com a napokon aj hodnoverná BBC.

"Ferrari zatiaľ situáciu nekomentovalo," konštatoval Andrew Benson vo svojom príspevku pre BBC. "Insideri hovoria, že rozhodnutie spravil prezident Ferrari John Elkann ešte krátko pred vianočnou prestávkou."

Maurizio Arrivabene bol šéfom tímu štyri roky. Na túto pozíciu nastúpil v decembri 2014, pričom predtým pracoval pre jedného z hlavných sponzorov Ferrari, spoločnosť Philip Morris. Stajňa pod jeho vedením napredovala, ale zaujala aj čudným prístupom k médiám a viacerými zbytočnými chybami či zaváhaniami.

Benson ďalej pripomenul, že Arrivabene bol aj tak do veľkej miery len bábkou. Lanká v zákulisí ťahal hlavne nebohý prezident Sergio Marchionne: "Marchionneho zámerom pred jeho smrťou bolo odstrániť Arrivabeneho a nahradiť ho Binottom, ktorý viedol technické oddelenie tímu."

"Po Marchionneho smrti sa hovorilo o mocenských bojoch medzi Arrivabenem a Binottom," pokračoval Andrew Benson pripomínajúc, že o Binotta prejavili záujem aj iné tímy: "Elkann a výkonný riaditeľ Ferrari Louis Carey Camilleri usúdili, že si nemôžu dovoliť stratiť ho a najlepšou alternatívou bude pokračovať v Marchionneho pláne."

BBC skonštatovalo, že za nedávny majstrovský nezdar mohli jednak chyby Sebastiana Vettela, ale jednak aj zlyhania na strane tímu. Ten síce postavil auto, ktoré bolo v niektorých fázach sezóny najrýchlejšie, ale v druhej časti ročníka už nie.

"Prišli k záveru, že Vettelove chyby vznikli v kontexte pocitu jazdca, že na to musí šliapať tvrdšie, ako bolo vhodné, aby takto nahradil nedostatky auta," napísal Benson s dodatkom: "Základný problém bol (podľa nich) v tom, že potrebovali rýchlejšie auto..."

Záver je však taký, že ak by Ferrari ani Vettel nespravili žiadne chyby, mohli získať titul. Pri finálnej strate na úrovni 88 bodov je však do istej miery otázne, či by sa im to mohlo podariť.

Arrivabene bol kritizovaný aj za svoj prístup k novinárom. Mediálne povinnosti svojich ľudí i jazdcov obmedzil na minimum, zúčastňoval sa len oficiálnych tlačových konferencií a okrem toho komunikoval len s vybranými televíziami, napríklad s RTL. 

V porovnaní s Mercedesom, ktorého šéfovia i jazdci ochotne odpovedali na množstvo otázok, to bol obrovský rozdiel. Nuž a pohnevať si médiá napokon nie je dobré, pretože tím sa takto zbytočne dostane pod väčší tlak.

Mattia Binotto pôsobí vo Ferrari už viac ako dve desaťročia. "Hovorí sa o tom, že má niektoré vlastnosti bývalého technického šéfa Ferrari Rossa Brawna, ktorý bol takisto najskôr inžinierom, potom manažérom a napokon aj šéfom tímu," dodal Andrew Benson z BBC.

Najnovšie z kategórie: Maurizio Arrivabene

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk