F1.sk F1.sk

Di Montezemolo: Schumacherove stopy ostali v DNA Ferrari
zdroj: Scuderia Ferrari

Di Montezemolo: Schumacherove stopy ostali v DNA Ferrari

Luca Montezemolo a Michael Schumacher spolupracovali vyše dekády. Schumi prišiel do Ferrari v roku 1996 a s tímom bol prepojený až do roku 2009, keď mal záujem o nahradenie zraneného Felipeho Massu. Napokon to nevyšlo a ich spoločné cesty sa rozišli. Sedemnásobný majster sveta odišiel do Mercedesu.

"S Michaelom sme vyhrali úplne všetko," zaspomínal si na neho di Montezemolo, ktorého slová cituje Speedweek. "Z pracovného vzťahu rýchlo vzniklo priateľstvo. S Corinnou (Schumiho manželka, pozn. red.) som naďalej v kontakte, ale držím sa rozhodnutia rodiny, ktorým je udržanie jeho života v súkromí."

"Možno to trochu prekvapí, ale to prvé, čo mi v súvislosti s Michaelom príde na um, sa netýka jeho pretekárskej stránky, ale stránky otca rodiny. Jeho druhé dieťa, teda Mick, ledva prišlo na svet, a celá rodina bola u mňa na prázdninách. Bolo leto, takže čas komárov. Michael bežal k deťom každých päť minút - vždy s obavami, či ich nejaký komár neuštipol."

"Vždy ma uchvacovala pozornosť, ktorú venoval detailom. Pri Michaelovi ste si okamžite uvedomili, že aj každá maličkosť môže mať zásadný význam. Schumacherove stopy ostali v DNA Ferrari," hovoril ďalej Talian.

Di Montezemolo pokračoval v zaujímavom rozprávaní aj naďalej: "Michael bol v Maranelle často, pretože v tom čase neplatilo žiadne obmedzenie testov. Pevnou súčasťou testov boli aj zápasy v stolnom futbale s mechanikmi a po večeroch spoločná pizza. Nechcel sa neskoro večer vracať do hotela, takže ma požiadal o súhlas, či nemôže spať v byte Enza Ferrariho priamo na okruhu vo Fiorane. Dokonca sme mu tam spravili posilňovňu, pretože bol posadnutý trénovaním."

"Priemyselník Gianni Agnelli (šedá eminencia Fiatu a Ferrari, pozn. red.) mal Schumachera veľmi rád. Vždy mi hovoril: 'Tento Nemec je blízko môjmu srdcu. Síce nás stojí balík peňazí, ale je hodný každej líry'," pokračoval bývalý prezident Ferrari. "Dnes si všetci spomínajú na veľké úspechy, ktoré sme spoločne dosiahli. Nemôžeme však zabúdať na mnoho rán a ani na to, že titul sme získali až v piatom spoločnom roku."

"Viem aj inú vec: po havárii s Villeneuvom z Jerezu 1997, resp. po nehode s Coulthardom z Belgicka 1998, nás niektorí ľudia žiadali o to, aby sme ho vyhodili! Vyhodiť Schumachera, chápete to? Hovorili mi, že svoje emócie nemá pod kontrolou. Ani si nechcem predstaviť, že by som to vtedy vzdal..."

Najdôležitejší okamih na trati prišiel v Japonsku 2000, keď Schumacher získal prvý titul v červenom. "Ja som ostal doma," pripomenul Luca di Montezemolo. "Michael Schumacher niesol nádeje celého národa. Očakávania boli takmer na mesiášskej úrovni. Sedel som pred televízorom, v rukách som držal amulety a talizmany. Modlil som sa, aby to všetko konečne vyšlo, používal som všetky sväté i nesväté vety, ktoré mi napadli..."

"Ešte tri kolá... takmer som strácal dych. Odrazu mi zvonil telefón, na drôte bol Gianni Agnelli. Povedal mi: 'Luca. Skladám ti uznanie, nočná mora sa konečne skončila'. Svoje talizmany som chytil ešte o niečo silnejšie... Agnelli neprestával rozprávať a konečne sme prešli cieľovou čiarou."

"Na Michaela a šéfa tímu Jeana Todta som sa vždy vedel absolútne spoľahnúť," zdôraznil di Montezemolo. "Zažil som aj to, ako podporoval rast mladých technikov, ktorí ho mali za vzor. Bol to totálny tímový hráč. Nespomínam si ani na jeden problém medzi ním a Ferrari. Ale aj keď to Michael dobre tajil, patrila k nemu aj poriadna dávka emócií - v tomto smere bol takmer južanom."

Najnovšie z kategórie: Michael Schumacher

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk