F1.sk F1.sk

Red Bull by po roku 2020 mohol odísť, zaujíma sa o Le Mans
zdroj: Aston Martin

Red Bull by po roku 2020 mohol odísť, zaujíma sa o Le Mans

Platnosť súčasnej Concorde Agreement vyprší už po roku 2020, čo vrhá tieň neistoty na obdobie po tomto termíne. Liberty Media si dala za cieľ dohodnúť sa na jej predĺžení, no doposiaľ zlyháva. Tímy preto začínajú uvažovať aj o tom, kam by zamierili v prípade svojej nespokojnosti s výsledkami rokovaní. Red Bull za svoj plán B považuje 24-hodinovku Le Mans.

Helmut Marko dal v rozhovore pre Autosport jasne najavo, že Red Bull už nemá záujem o pozíciu zákazníckeho tímu. "Pokiaľ tu nebude žiadna regulácia pri motoroch a žiadna Concorde Agreement, tak Red Bull ani Honda neprijmú nijaké rozhodnutie. Určite však nebudeme opäť od niekoho závislí, ako sme boli v minulosti, keď sme ostatných prosili, no ľudia si za svojimi vyjadreniami a sľubmi nestáli."

Red Bull sa bude v najbližších sezónach snažiť vyťažiť zo spolupráce s Hondou. Môže sa však stať, že sa spoločný projekt skončí neúspechom. V tom prípade by sa len sotva dalo čakať, že by sa červení býci dokázali dohodnúť s niektorým iným dodávateľom pohonných jednotiek. No a keďže Liberty Media bola zahnaná do kúta aj pri avizovanej zmene v motorových pravidlách, noví výrobcovia sa do F1 nepohrnú. Takýto vývoj by mohol Red Bullu odchod len zatraktívniť.

"Jedna možnosť je aj skončiť. Alebo robiť niečo iné, ísť do inej série," pripravuje si pôdu pred vyjednávaniami Marko. Zdá sa, že Red Bull bude stavať na sérii WEC, ktorá sa chce od roku 2020 koncentrovať na hyperautá. Niečo, čo by sa Astonu Martin mohlo pozdávať. "S Valkyriou by jednou z možností mohlo byť Le Mans. Dokončili sme ju s obrovským úspechom. Autá boli okamžite vypredané. Je to ďalšie vyznamenanie pre Red Bull Technology."

Liberty Media chce do budúcna presadiť i zníženie nákladov, a to napríklad zavedením rozpočtového stropu. Veľké tímy by v tom prípade museli prepúšťať, no Helmut Marko by videl aj iné riešenie.

"Ak by do Formuly 1 prišiel rozpočtový strop, museli by sme znižovať stavy. To tak úplne nechceme," ubezpečuje poradca Red Bullu, ktorý by pre zamestnancov videl aj iné uplatnenie: "Mohli by sme ich použiť pri takých projektoch ako Le Mans. Stále to vyzerá tak, že vo WEC viete súťažiť pri rozumných nákladoch."

"Hoci Red Bull sa ešte 24-hodinovky nikdy nezúčastnil, je to niečo, o čom premýšľame. Najväčšia finančná záťaž by bola na Astone Martin, čo je prirodzené, pretože v Le Mans vyhrávajú výrobcovia. Do nášho konceptu by to ale zapadlo," dodal Marko.

Najnovšie z kategórie: Aston Martin

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk