F1.sk F1.sk

Anderson: Dostali sme sa do éry, v ktorej už skúsenosti nezavážia
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Anderson: Dostali sme sa do éry, v ktorej už skúsenosti nezavážia

Charles Leclerc sa v Sauberi ešte ani poriadne nezabýval a už sa sťahuje do lepšieho. Už v priebehu tejto sezóny bolo jasné, že v roku 2019 z neho bude pilot Ferrari. Podobne sa darí napríklad aj Pierrovi Gaslymu. Ako je možné, že mladíci sa dokážu tak rýchlo presadiť? V minulosti im to zvyklo trvať dlhšie…

Za všetkým hľadaj informácie. Vo svete Formuly 1 sú informáciami údaje z telemetrie, ktorých majú tímy obrovské kvantá. Za jeden súťažný víkend dokáže tím vyprodukovať aj 200 gigabajtov čistých údajov. Tie následne využívajú pri vývoji monopostov, no neobchádzajú ich ani piloti.

Podľa odborníka Autosportu Garyho Andersona sú práve dáta tým, čo stiera rozdiely medzi skúsenými matadormi a mladými nováčikmi. "Všetci to milujeme, ale v skutočnosti je smiešne, že nový a mladý pilot dokáže prísť do Formuly 1 a v priebehu jedného roka vzbudiť takýto dojem. Dostali sme sa do bodu, keď už skúsenosti nehrajú viac-menej žiadnu úlohu. Nemalo by to tak byť."

V padoku sa medzičasom hovorí o tom, že vedenie začalo uvažovať o zavedení obmedzení pri zbieraní údajov. To by postupne vrátilo skúseným jazdcom ich výhodu, no na druhej strane by sa mohlo postarať aj o ďalšie prehĺbenie rozdielov medzi top tímami a zvyškom sveta.

"Áno, myslím si, že to by mohlo. Oddelilo by to veľkých chlapcov od stredu poľa," uznáva Anderson. "Okrem toho je tu len málo toho, čo by sme vedeli spraviť, aby sme tomu zabránili. Veľké tímy vždy nájdu spôsob, ako obísť obmedzenia, ktoré zavediete."

"Môj návrh na obmedzenie údajov bol o tom, aby najväčšie slovo pri nastavovaní monopostu mali jazdci a ich inžinieri. Tým by sa, dúfam, začalo objavovať viac chýb v nastaveniach, čo by viedlo k rozmanitejším výsledkom," ozrejmil myšlienku za takýmto krokom bývalý technický riaditeľ Jordanu.

Najnovšie z kategórie: Gary Anderson

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk