F1.sk F1.sk

Hartleyho koniec: Jedného dňa by som ten príbeh rád rozpovedal
zdroj: Toro Rosso

Hartleyho koniec: Jedného dňa by som ten príbeh rád rozpovedal

Brendon Hartley začal svoje pôsobenie v "efjednotke" počnúc minuloročnou VC USA. Dovedna odjazdil 25 veľkých cien, no bodoval len trikrát: v Azerbajdžane a v Nemecku skončil desiaty, v USA deviaty. To všetko v tomto roku. S jeho výkonmi nevládla spokojnosť a od budúceho roku ho nahradí Alexander Albon, ktorý bude kolegom Daniila Kvjata.

"To ešte riešim," odpovedal Hartley na otázku novozélandského Radia Sport, čo teraz bude robiť. "Ostal som aj v kontakte s Porsche. Bol som u nich štyri roky, získali sme dva tituly a vyhrali Le Mans. V priebehu posledného týždňa som mal telefón prilepený k uchu, napísal som mnoho mailov. Nie je to ideálne obdobie na riešenie pretekárskej pozície, veď je už december. Mám však dobrú reputáciu a pokúšam sa prísť na to, čo by boli správne kroky a kde by som bol šťastný."

"V budúcom roku ma určite niekde uvidíte, ale nebude to Formula 1. Nikdy som však nepovedal, že je to definitívne uzatvorené. Pred desiatimi rokmi boli tieto dvere v skutočnosti zatvorené, ale ukázal som, že sa predsa len ešte môžu otvoriť. Teraz disponujem superlicenciou, mám aktuálne skúsenosti a určite som si nespravil hanbu. Rozhodne teda nepoviem, že by tieto dvere mali byť zatvorené."

Stránka spomínaného rádia napísala, že Toro Rosso sa s Hartleyho odchodom vysporiadalo veľmi rýchlo. Na oficiálnej stránke tímu sa vraj neobjavila žiadna rozlúčka a jeho profil bol rýchlo odstránený. Toto však nie je pravda, pretože ešte aj dnes má Toro Rosso na titulke článok s veľkým nápisom "Thanks Brendon".

"Jedného dňa by som ten príbeh rád rozpovedal," zareagoval Hartley na to, čo sa malo udiať v zákulisí. "Politiku veru nemám rád. Chvíľu mi trvalo, kým som si zvykol na dodatočnú pozornosť médií. Po tom, ako som jazdil s Porsche a predtým v LMP2, som bol na Formulu 1 určite pripravený, ale tlak bol napokon ešte väčší, ako som očakával. Bol som doslova pod mikroskopom, ale počas sezóny som si na to viac a viac zvykal."

"Už vo včasnej fáze sezóny sa začalo špekulovať o mojom odchode, čo ma veľmi prekvapilo. Myslel som si totiž, že som podpísal dlhodobú zmluvu. Predtým som získal titul a vyhral Le Mans, ale už po dvoch či troch podujatiach prišli špekulácie a množstvo otázok o mojej okamžitej budúcnosti. Som spokojný s tým, ako som to zvládol. Myslím si, že takéto okolnosti by ľudí mohli zlomiť, ale ja som bol vďaka tomu napokon silnejší."

"V tlači sa objavovali články, že 'musí sa zlepšiť a porážať svojho kolegu', nuž a na konci sezóny som skutočne cítil, že som na tom dobre. S Hondou som si vybudoval skvelý vzťah a rovnako aj s ľuďmi z Toro Rosso, nuž a svojho tímového kolegu som výkonnostne pravidelne zdolával. Som hrdý na to, ako som zvládol situáciu a ako som sa v priebehu ročníka zlepšil," skonštatoval Brendon Hartley.

Dvadsaťdeväťročný pretekár predtým v monopostoch nepôsobil celých sedem rokov a nemal to teda jednoduché. "Poviem vám, že Formula 1 je veľmi komplikovaná, v hre je množstvo peňazí i politiky. To, prečo jazdci ostávajú alebo odchádzajú, nie je vždy pod vašou kontrolou a nie je to len o čistom výkone."

"Ja však padok určite opúšťam so zdvihnutou hlavou. Viem, že v tomto roku som odviedol maximum," hovoril ďalej Hartley. "Zo sezóny si odnášam množstvo fantastických skúseností. Jazdil som s najrýchlejšími autami F1, aké svet kedy videl. Možno sú aj najrýchlejšie v histórii. Mám byť na čo hrdý, ale cítim, že vo Formule 1 som ešte mal čo predviesť."

Najnovšie z kategórie: Toro Rosso

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk