F1.sk F1.sk

Ericsson má za sebou prvé testy v IndyCar: Som veľmi spokojný
zdroj: Sauber

Ericsson má za sebou prvé testy v IndyCar: Som veľmi spokojný

Marcus Ericsson už ukončil svoje pôsobenie vo Formule 1 a našiel si miesto v sérii IndyCar. S autom tímu Schmidt Peterson Motorsports už v Sebringu absolvoval aj prvé testy a odjazdil vyše sto kôl.

"Som veľmi spokojný," skonštatoval Ericsson v rozhovore pre Motorsport.com. "Bol to skvelý prvý deň a je skvelé, že som už začal. Bolo to veľmi pozitívne. Všetko prebehlo podľa plánu a na auto i rytmus som si zvykol o niečo rýchlejšie, ako som očakával."

"Svojmu tímu musím vysloviť uznanie: pomohli mi pripraviť sa a po niekoľkých jazdách som bol pripravený poriadne na to tlačiť a poskytovať spätnú väzbu. Mohol som otestovať niekoľko vecí týkajúcich sa nastavenia. Keďže som bol posledných päť rokov v F1, očakával som o niečo dlhší proces. Medzi autami sú totiž dosť veľké rozdiely," povedal Švéd.

Ericsson si na základe doterajších poznatkov myslí, že jeho jazdecký štýl sa bude k autu IndyCar hodiť. "Spôsob, akým jazdím, je asi dosť podobný k tomu, ako v tomto roku jazdili James (Hinchcliffe) a Robbie (Wickens)."

Veľká zmena oproti Formule 1 je v tom, že monopost IndyCar nemá posilňovač riadenia. "Nuž, je to zaujímavé," prikývol Marcus Ericsson. "Táto oblasť bola pre mňa na začiatok dosť náročná a v tomto smere sa ešte viem zlepšiť. V F1 je to s posilňovačom riadenia a množstvom rôznych nástrojov iné, auto je vďaka tomu perfektné v každej zákrute. Toto auto IndyCar sa ovláda omnoho ťažšie a nemôžete byť natoľko precízni. V konečnom dôsledku musíte akceptovať, že auto nemôže byť perfektné v každom type zákruty."

"Ale zvykol som si pomerne rýchlo, no ako som povedal, viem, v čom sa ešte môžem zlepšiť. Napokon je zábavné mať takéto auto, pretože ako jazdec sa dokážete postarať o rozdiel spôsobom, ako obídete problémy s balansom. V F1 sa snažíme využiť všetky možné nástroje na to, aby bolo auto perfektné a precízne v každej zákrute. V IndyCar však treba nájsť najlepší kompromis pre rôzne zákruty a potom musíte ako jazdec odviesť maximum s tým, čo máte, aj keď to znamená, že s autom musíte viac bojovať."

Ericsson hovoril aj o tom, že jednotlivé okruhy sú si čoraz podobnejšie, no floridská trať, na ktorej testoval, ho o to viac potešila. "V F1 je to tak. Štandardné obrubníky a výbehové zóny, všetko je také uhladené. Sebring má však svoj charakter, každý vstupný i výstupný obrubník v jednotlivých zákrutách je iný. Táto krátka trať ponúka väčšiu variabilitu, ako niekoľko tratí F1 dokopy," dodal Marcus Ericsson, ktorý na Vianoce a obdobie okolo Nového roka odletí do Švédska, ale v januári sa plánuje presťahovať do Indianapolisu a čo najlepšie sa zžiť s tímom.

Najnovšie z kategórie: Ostatné série

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk