F1.sk F1.sk

Hughes: Leclerca nemusí trápiť Vettel, ale možný Binottov odchod
zdroj: Ferrari

Hughes: Leclerca nemusí trápiť Vettel, ale možný Binottov odchod

Posezónne testovanie pneumatík Pirelli ovládol Charles Leclerc, ktorý svojím časom zatienil ešte aj Sebastiana Vettela. Aj keď je pravdou, že Leclerc svoje kolo odjazdil na iných pneumatikách a možno aj s inými nastaveniami monopostu, každému dal najavo, že to vo Ferrari myslí vážne. Jeho výkony sa budú porovnávať s Vettelovými, čo bude pri analýzach najdôležitejšie, no Mark Hughes upozorňuje, že Leclercov nový tímový kolega nemôže ohroziť jeho kariéru tak ako samotné vedenie Maranella.

Prvý rok sa bude musieť s tímom predovšetkým spoznať, no ak bude situácia taká napätá ako doposiaľ, nebude to mať na mladého Monačana pozitívny vplyv.

"Vettel asi ani nie je najväčšou výzvou, ktorej bude Leclerc čeliť. Bude sa učiť všetko o Ferrari, ktoré je uprostred pokračujúceho interného boja o moc," tvrdí vo svojom stĺpčeku Mark Hughes. "Leclercovou možnou výhodou bude to, že vzťah medzi Vettelom a jeho tímom tento rok nebol zrovna skvelý — napriek tomu, čo propaganda šéfa Maurizia Arrivabeneho hlása."

Podľa Arrivabeneho "propagandy" je v poriadku nielen vzťah s Vettelom, ale jasne sú zadelené aj pozície na boxovom múriku. Potenciálny odchod Mattia Binotta je vraj len súčasťou "fake news".

"Nie je to tak," vyvracia slová šéfa Ferrari Hughes. "Na stole má jednu veľmi dobrú ponuku a mužovi, ktorému sa pripisujú zásluhy za to, že sa Ferrari stalo technicky najkreatívnejším tímom posledných dvoch sezón, sa otvára ďalšia: 'Mali by sme veľký záujem sa s tebou pozhovárať.'"

Maurizio Arrivabene a boxový múrik Ferrari
TASR/AP

Dlhoročný novinár tak otvorene začína hovoriť o Binottovom odchode. "Možnosť, že Binotto strávi nasledujúci rok na nútenej dovolenke — a potom bude pracovať proti Ferrari —, robí Scuderii starosti. Táto eventualita by zároveň mohla vytvoriť najväčšiu prekážku v Leclercových vyhliadkach."

Hughes následne priblížil, čo by mohlo Binotta motivovať k odchodu z tímu — samozrejme, okrem veľmi atraktívnych ponúk konkurencie. Podľa viacerých zdrojov Sergio Marchionne rátal s Binottom ako s novým šéfom tímu. Na tejto pozícii by nahradil práve Arrivabeneho. No so smrťou najvyššieho muža Ferrari sa nič z tohto nezrealizovalo. "To, samozrejme, bolo predpokladom k terajšiemu pracovnému vzťahu medzi týmito dvoma mužmi, ten vzťah je delikátny."

"Manažment nad Arrivabenem nesmie ignorovať možnosť, že Binotto vyletí z hniezda. Môže byť Binotto spokojný s tým, že bude donekonečna pôsobiť na tej istej pozícii, hoci má ponuky, ktoré by mu umožnili rozvinúť svoju kariéru a reputáciu? Má Arrivabene osobnostné predpoklady na to, aby Binotta presvedčil, že budú silnejší spolu ako oddelene? Má víziu, na základe ktorej chce tím posunúť vpred?" pýta sa Hughes. Odpovede na otázky však nemá, tie musia nájsť Louis Camilleri, John Elkan či Piero Ferrari.

Charles Leclerc
Ferrari

Leclerca by mal v prvom rade zaujímať vývoj na tomto fronte. "Až keď budú tieto otázky zodpovedané, by sa Leclerc mal koncentrovať na Vettela ako na svoju najväčšiu výzvu. Mladík má asi polovicu sezóny na to, aby sa v tíme udomácnil a ukázal, že on je šéfom, on je tým, od koho sa čaká, že nájde kľúčových pár stotiniek sekundy na pole position."

"Proti takému rýchlemu pilotovi, akým je Vettel, to bude obrovský úspech. Veľa bude závisieť od vlastností auta. Vettelov štýl náhlej zmeny smeru auta v pomalých zákrutách kontrastuje s Leclercovým tradičnejším," pokračuje formulový expert. "Ak Vettel dostane auto so stabilnou zadnou časťou, ktorá mu umožní prudšie zmeny bez toho, aby sa to preklopilo do pomalého šmyku, tak je z neho dynamit."

Práve toto bolo Vettelovou zbraňou v časoch fúkaných difúzorov. Nemec sa mohol spoľahnúť na to, že zadná časť jeho auta bude držať ako prikovaná.

Využíva to aj teraz: "Dnes je to tiež cenné, ale z iných dôvodov. Zadné pneumatiky Pirelli sú náchylné na prehrievanie. Menšie počiatočné, no väčšie náhle zaťaženie pneumatiky — po vzore Vettelovho štýlu — generuje menej tepla ako pri menšom, ale dlhšom a stálejšom zaťažení."

Hypersofty Pirelli, ráfiky
Pirelli Motorsport

O rok mu Pirelli z tejto výhody čosi uberie, keďže plánuje nasadiť len pneumatiky s tenším behúňom. Tie sme tento rok videli len v Španielsku, vo Francúzsku a vo Veľkej Británii.

"To sú len fyzické aspekty. To, ako pilot pracuje s tímom, akú energiu šíri okolo seba, ako ľudia naňho reagujú, to je tá mágia, ktorá oddelí dobrých od najlepších. Zároveň potrebuje tím, ktorý mu bude veriť. Práve tu by Vettel mohol naraziť," myslí si Hughes.

Mohli by za to aj tohtoročné chyby, či už Vettelove, alebo chyby tímu. "Zdá sa, že Ferrari a Vettel poškodili svoj vzťah a stratili vieru jeden v druhého. Veci sa začali nabaľovať a viedli k ďalším chybám. Toto je kruh, z ktorého je ťažké sa vymaniť — hlavne v takom politicky nabitom prostredí."

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk