F1.sk F1.sk

Liberty Media je pripravená vymeniť "neatraktívne podujatia"
zdroj: Mercedes

Liberty Media je pripravená vymeniť "neatraktívne podujatia"

Liberty Media zorganizovala v stredu konferenčný hovor s investormi, v rámci ktorého sa hovorilo o všetkom možnom. Najvyšší šéf Formuly 1 Chase Carey prezentoval svoje plány týkajúce sa budúcnosti a investorov sa snažil presvedčiť o tom, že vložiť peniaze do tohto športu sa rozhodne oplatí.

Nástupcovia Bernieho Ecclestona toho po stránke náboru nových promotérov veľa nespravili a jedinou veľkou cenou, ktorú potvrdili ako novú, je Veľká cena Vietnamu. Hovorilo sa aj o Miami, ale tam to zatiaľ nevyšlo. 

Carey teraz potvrdil, že niektoré menej zaujímavé dejiská, ktoré neplatia dosť peňazí, o svoje miesta možno prídu. A tým pádom bohužiaľ môže ísť o európske preteky, ktoré platia najmenej. Prípadne sa možno dočkáme výmien; napríklad Londýn namiesto Silverstone, resp. Berlín namiesto Hockenheimu.

Predchádzajúci režim vraj do jednotlivých podujatí príliš neinvestoval a promotéri to mali ťažké. "Naše podujatia sa tak stáli zastaranými, čo promotérov viedlo len ku koncentrovaniu sa na náklady a nie na rast," informoval Carey.

Skutočnosť bola taká, že promotéri mali zviazané ruky a zarobiť mohli len na predaji lístkov. Do ničoho iného tým pádom príliš neinvestovali a z predaja lístkov sa snažili uhradiť ročný vstupný poplatok. Teraz sa však situácia začína meniť a cítiť nádych novej energie.

"Dnešné podujatia majú vyššiu hodnotu, ako kedy mali. Máme tu prémiový produkt svetovej triedy. Musíme sa koncentrovať na maximalizovanie hodnoty našich podujatí a na komunikovanie tejto informácie smerom k hosťovským lokalitám."

Je zrejmé, že Liberty Media bude chcieť od organizátorov čoraz viac peňazí. Takto to bolo aj za Bernieho Ecclestona a ak bude veľa záujemcov o organizovanie pretekov, cena za ne pôjde nahor. Nuž a aktuálne je vraj záujem obrovský.

"Sme presvedčení o tom, že v promočnom segmente je v priebehu najbližších rokov potenciál na rast - na značný rast," skonštatoval Chase Carey. "Tento rast bude o troch faktoroch. V prvom rade očakávame, že kalendár rozšírime na viac ako na súčasných 21 pretekov. Nebude to výrazná expanzia, ale sme uchvátení počtom, kvalitou i rozdielnosťou nových lokalít, ktoré majú záujem o privítanie pretekov."

"Každé preteky napokon musia byť skvelé pre fanúšika, ale musia byť aj atraktívnou podnikateľskou príležitosťou. Preteky, ktoré sme minulý týždeň potvrdili vo Vietname, sú dobrým príkladom podujatia, ktoré zaručí skvelú akciu na trati, a navyše v oblasti, ktorá vie podchytiť predstavivosť."

"Okrem toho očakávame, že niekoľko zo súčasných pretekov, ktoré majú neatraktívne zmluvy, nahradíme novými podujatiami, prípadne novými zmluvami tak, aby ponúkali lepší pretekársky šport a vyššiu hodnotu," pokračoval Carey, ktorý chce okrem toho rozvíjať aj ponuku F1 Experiences pre najsolventnejších zákazníkov. V tomto smere vraj existuje veľmi veľký priestor.

Celkovo máme predpokladať, že počet veľkých cien sa vyšplhá na 25. Tímom sa to nepozdáva, ale majú sa dočkať ústupku v podobe toho, že väčšina víkendov bude trvať len dva dni, teda sobotu a nedeľu. Niektoré veľké ceny, ktoré vykazujú vyšší záujem fanúšikov, dostanú k dispozícii aj piatok, z ktorého bude testovací deň - nuž a tieto piatky by nahradili aktuálne štyri testovacie dni, ktoré sa konajú počas sezóny.

Okrem toho sa hovorí aj o tom, že štvrtková aktivita - mediálne povinnosti či technické preberanie áut - bude presunutá na piatok.

Najnovšie z kategórie: Liberty Media

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk