F1.sk F1.sk

FIA neplánuje zmeniť procedúru váženia
zdroj: TASR/AP

FIA neplánuje zmeniť procedúru váženia

Po brazílskej sobote sa veľa hovorilo o procedúre váženia, ktorá sa vôbec nepozdávala Sebastianovi Vettelovi. Nemec bol na váhy povolaný v nešťastný okamih, keď chcel na poslednú chvíľu pred blížiacim sa dažďom prezuť gumy. Mohli rozhodovať sekundy, ale komisári si ho zavolali práve vtedy.

Ak by náhodou začalo pršať a kvôli váženiu by nestihol zaznamenať čas, vypadol by už v Q2. Aj preto bol taký podráždený, vehementne gestikuloval a pri odjazde z váh so zapnutým motorom ich poškodil. Daniel Ricciardo navrhol, že na váženie by mali byť povolávaní len pretekári, ktorí už v danom kvalifikačnom segmente zaznamenali nejaký čas.

Riaditeľ pretekov Charlie Whiting však neplánuje nič meniť. "Toto všetko podľa mňa tímom pripomína, že ak sa rozhodnú niečo takéto spraviť, podstupujú riziko," povedal Whiting na brífingu po pretekoch. 

Podľa Brita podstupovalo Ferrari v tomto prípade až dve riziká. Jednak to, že tím ukončil svoju jazdu so supersoftami a obaja pretekári išli prezuť na softy, čím de facto "zabili" jedno kolo a dážď bol opäť o niečo bližšie. Nuž a druhé riziko bolo spojené práve s vážením: "Ak k tomu všetkému pridáte minútu, ktorú vám zaberie potenciálne váženie... toto všetko jednoducho pri tvorbe rozhodnutí potrebujete zvažovať."

Váženie áut je úplne náhodné a Ferrari pravdepodobne nerátalo s tým, že by sa komisári v danej chvíli rozhodli práve pre preváženie jedného z ich monopostov. 

"Sebastiana to zastavenie pochopiteľne nahnevalo," skonštatoval Whiting. "Ferrari tu spravilo niečo nezvyčajné. Najskôr na trať vyšli s jedným typom pneumatík a preskúmali ju. Potom sa vrátili a v tomto prípade je tu aj takéto riziko. Vždy existuje riziko, že vás môžu zastaviť. Vedia to a mali to zohľadniť."

"Celý tento proces je absolútne náhodný. Máme systém, v ktorom naprogramujeme, či zastavíme prvé, druhé či tretie auto. Pochopiteľne nevieme, ktoré autá budú prichádzať. Jo (Bauer, technický delegát, pozn. red.) len málokedy zastavuje prvé auto, pretože v krátkej kvalifikácii môže prvé auto prichádzať do boxov s mechanickým problémom po tom, ako odjazdilo len pol kola."

"Ale že prišli do boxov takto dve autá Ferrari (prvý Räikkönen, druhý Vettel) čisto zo strategických dôvodov, tak to je nezvyčajné," hovoril ďalej Charlie Whiting, ktorý priznal, že situáciu, aká sa zrodila, ešte nezažil: "Že to jazdec takto psychicky nezvládne a zničí váhy, tak niečo také sme tu ešte nemali."

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk