F1.sk F1.sk

Hamiltonovi stačí osemnásť veľkých cien, pri 25 ho už v F1 neuvidíme
zdroj: TASR/AP

Hamiltonovi stačí osemnásť veľkých cien, pri 25 ho už v F1 neuvidíme

Vyzerá to tak, že noví majitelia Formuly 1 zo spoločnosti Liberty Media, chcú do kalendára pridávať čoraz viac a viac veľkých cien. Pravdepodobne majú pocit, že takto dokážu generovať viac príjmov a tým pádom lepšie zarobiť.

V priebehu tohto týždňa sme sa dočkali potvrdenia Vietnamu, ale hovorí sa aj o Holandsku, viac pretekov by malo byť v USA... nie je pritom vylúčené, že celkovo by sme sa mohli vyšplhať až k číslu 25. Ale ak sa tak stane, Lewisa Hamiltona už v akcii neuvidíme.

"Už teraz mám pocit, akoby sme v tomto roku absolvovali možno dvadsiate piate preteky," lamentoval Hamilton na štvrtkovom stretnutí s novinármi. "Z môjho osobného pohľadu teda nemám pocit, že by to bolo dobré."

Existuje nejaký ideálny počet? "Ani nie, ale myslím si, že keď bolo tých pretekov osemnásť, tak to bolo asi najlepšie. Ja pretekársky šport skutočne milujem, ale dnes je sezóna veľmi dlhá. Všetci máme množstvo povinností, dlho sme preč od svojich rodín. Sezóny sú čoraz dlhšie a obdobie voľna je kratšie. Ale môžem hovoriť len za seba."

"Zimná prestávka je krátka a keď ukončíme jednu sezónu, okamžite začíname s prípravou na ďalšiu," pokračoval päťnásobný majster sveta. "Musíme nájsť nejaký spôsob, ako vypnúť a ako súčasne regenerovať. Je isté, že keď prídeme na číslo 25, už tu nebudem."

V tomto roku máme v kalendári 21 podujatí a v budúcej sezóne ostaneme na rovnakom čísle. Ročník však bude o niečo viac natiahnutý; začneme o týždeň skôr ako tentoraz a skončíme o týždeň neskôr. Prvýkrát od roku 1963 sa bude jazdiť dokonca aj v decembri.

Niektoré tímy hlásia nespokojnosť, pretože časť mechanikov a pomocníkov, ktorí pracujú na okruhoch, svoju rodinu vidí len minimálne. Na trati sa aktivita rozbieha už v utorok či v stredu pred pretekmi, všetko sa potom končí v pondelok po nich.

Pretekári to majú o niečo jednoduchšie; na okruh prichádzajú vo štvrtok na mediálny deň a odchádzajú v nedeľu po pretekoch. Tí však majú povinnosti aj v továrňach, na simulátoroch a na sponzorských akciách.

Ťažké to okrem toho majú aj novinári, ktorí však teoreticky môžu rotovať. Dnes však takýto princíp neuplatňuje skoro nikto - platenie viacerých ľudí je totiž drahšie.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk