F1.sk F1.sk

Vietnamská boxová ulička umožní skrátiť si okruh a podporiť tak viac zastávok v boxoch
zdroj: F1.com

Vietnamská boxová ulička umožní skrátiť si okruh a podporiť tak viac zastávok v boxoch

Formula 1 v stredu potvrdila, že od apríla 2020 bude mať vlastnú veľkú cenu aj Vietnam. Liberty Media pokračuje v dobývaní tzv. "destination cities" - teda destinačných či cieľových miest - a zavíta aj do Hanoja, ktorý má vyše sedem miliónov obyvateľov. V krajine ako takej žije až 100 miliónov ľudí, čo je obrovská kúpna sila.

Je teda celkom zrejmé, prečo "efjednotka" chcela obsadiť Vietnam; krajina má viac ako trikrát toľko obyvateľov ako Belgicko, Maďarsko a Rakúsko dohromady. Nuž a pre sponzorov ide tým pádom o veľmi atraktívne dejisko, ktoré posilní ázijské zastúpenie na formulovom trhu. Aktuálne sa v tomto regióne súťaží v Číne, v Japonsku a v Singapure. 

Celkovo to budú po Monaku, Singapure a Azerbajdžane štvrté mestské preteky. Oficiálna stránka Formuly 1 otvorene priznáva, že architekti 5,565 kilometra dlhého okruhu sa inšpirovali rôznymi traťami z celého sveta. Vraj chceli vytvoriť "unikátny hybridný výzor", ktorý by nebol len o 90-stupňových zákrutách, ako by sa to od mesta dalo očakávať.

Zákruty 1 a 2 vraj boli inšpirované úvodnou sekciou nemeckého Nürburgringu, ktorá je známa tým, že sa tam dalo dobre predbiehať. Dvanástka až pätnástka zasa pripomínajú Monako od prvej zákruty smerom k Massenet. Šestnástka až devätnástka majú byť podobné ako "esíčka" v japonskej Suzuke, posledné tri zákruty sa zasa majú ponášať na malajzijský Sepang.

Vietnam, Hanoj
F1.com
Vietnam, Hanoj
F1.com
Vietnam, Hanoj
F1.com

Okruh bude mať aj dlhočiznú rovinku o dĺžke 1,5 kilometra, ktorá by mohla ponúknuť niečo podobné ako podobná rovinka v Baku: možnosť uchytiť sa do vzduchovej clony za súpera a realizovať predbiehacie manévre. V hlavnom meste Azerbajdžanu to v tomto smere klape na výbornú a v posledných dvoch rokoch sme tam boli svedkami parádnych predstavení.

Nuž a aby toho nebolo málo, kompetentní sa "pohrali" aj s boxovou uličkou. Keď jazdec prejde cez "pitlane", vynechá posledné i prvé zákruty; vďaka tomu by v boxoch nemal stratiť toľko času ako na iných tratiach a podľa všetkého by to malo podporiť viac-zastávkové stratégie. Takto to aspoň vidí F1.com.

Doposiaľ sme veľa detailov tejto pasáže nevideli, ale zdá sa, že vstup do boxov sa nachádza za 20. zákrutou z celkového počtu 22 a na trať sa pretekári vrátia až za jednotkou.

okruh v Hanoji, Vietnam
F1.com

Najnovšie z kategórie: VIETNAM

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk