F1.sk F1.sk

Calderónová po testoch v F1: Ako na playstation
zdroj: Sauber

Calderónová po testoch v F1: Ako na playstation

Tatiana Calderónová si v utorok prvýkrát v živote vyskúšala aktuálny monopost Formuly 1. Po odjazdení stovky kilometrov, ktoré majú tímy v rámci filmovacieho dňa k dispozícii, žiarila spokojnosťou. Sauber C37 jej nerobil žiadne problémy, jazda v ňom jej dokonca v niektorých ohľadoch prišla ľahšia ako v jej aute GP3.

"Samozrejme, že tep srdca bol trochu vysoko. Hlavne vtedy, keď zbadáte toľko kamier, alebo keď naštartujete motor. Tím ma však veľmi dobre pripravil, aby som vedela, čo mám vždy robiť," komentovala nadšená Tatiana Calderónová. "Bolo to neskutočné, splnil sa mi sen. Ten pocit, keď ste v aute Formuly 1, sa nedá ani popísať."

Kolumbijčanku Sauber ohúril, no nemohla sa nechať uniesť. "Keď som prvýkrát pridala plyn, zdalo sa mi, akoby som sa hrala na playstation. Tak rýchlo sa to všetko udialo. Inštrukcie boli také, aby som šla na to postupne." Po 23 kolách mala na konte najlepší čas na úrovni 1:23,170.

"Nemala som žiadne fyzické problémy, čo znamená, že fyzická príprava šla správnym smerom. V niektorých ohľadoch sa mi zdalo, že je to ľahšie ako v aute GP3. Snáď budem môcť aj naďalej ukazovať, že po fyzickej stránke tu nemáme žiadne nevýhody. Teraz, keď už ten deň mám za sebou, sa do auta GP3 ani nechcem vrátiť. Chcem zostať tu!" vyhlásila prvá žena v monoposte F1 od Suzie Wolffovej. "Dúfam, že budem môcť pokračovať v rúcaní bariér a aj naďalej sa snažiť dosiahnuť svoj cieľ, a teda dostať sa do F1."

Calderónovej výkon sledovalo viacero členov tímu, nechýbali ani zástupcovia vedenia. Mnohí ju po testoch chválili. "Cieľom toho dňa bolo, aby sa spoznala s autom a zlepšila svoje časy. Odviedla fantastickú prácu," skonštatoval Beat Zehnder, manažér Sauberu.

Šéf traťových inžinierov Xevi Pujolar sa pridal: "Jej testy boli len obmedzené, potvrdili však, že je profesionálka. Nemala ani jeden jediný problém. Presne to sme od nej čakali."

Ďalším krokom by pre Calderónovú mohol byť celodenný test. "Keby sme s ňou mohli dva dni trénovať, viac by si zvykla na brzdenie, a teda sa aj výrazne zlepšila. No na to, že to bolo prvýkrát a kilometrov tak málo, bola excelentná. V autách GP3, F2 a F1 sú brzdné body úplne inde. Hlavne na tratiach, akou je táto," dodal Pujolar.

Najnovšie z kategórie: Tatiana Calderón

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk