F1.sk F1.sk

Organizátori VC Mexika chcú novú vládu presvedčiť, že F1 sa oplatí
zdroj: TASR/AP

Organizátori VC Mexika chcú novú vládu presvedčiť, že F1 sa oplatí

Veľká cena Mexika má rezervované miesto v kalendári Formuly 1 do budúceho roka. O ďalších sezónach sa ešte nerozhodlo, čaká sa na vymenovanie novej vlády, ktorú si Mexičania zvolili v júli tohto roka. Organizátori sú presvedčení, že novú vládnu garnitúru presvedčia výhody, ktoré Formula 1 krajine prináša.

V nedeľu sa na Hamiltonovu korunováciu pozeralo viac ako 135 tisíc ľudí, pričom za celý víkend sa na okruh dopravilo takmer 335 tisíc fanúšikov. To sú veľmi uspokojivé čísla, veď za tohtosezónnymi najlepšími pretekmi v Silverstone zaostali len o päťtisíc.

Organizátor si vyslúžil pochvalu od Rossa Brawna, ktorý v pondelok hodnotil uplynulý víkend. "Tieto preteky sú ukážkou toho, čo by sme chceli vidieť všade: správnu zmes skvelého športového podujatia s rôznymi formami zábavy."

Alejandro Soberon, šéf spoločnosti CIE, ktorá organizuje preteky v Mexiku, dobre vie, čo robí; v posledných troch sezónach získal cenu Organizátor roka Formuly 1. Určite by sa neurazil, keby ich ešte pár do svojej zbierky pridal, no na to bude potrebovať finančnú podporu novej vlády. Tá je garantovaná len na prvých päť pretekov.

Fanúšikovia v Mexiku
TASR/AP

Soberon pre agentúru Reuters potvrdil, že pokračovanie tejto podpory je životne dôležité. "Vždy sa na toto pozeralo ako na marketingový projekt krajiny. Pri takejto veľkosti projektu to ani inak nejde."

"Oni (nová vláda, pozn. red.) teraz budú vyhodnocovať výsledky štvorice pretekov a potom sa rozhodne o predĺžení. Budem rešpektovať to, čo nová vláda povie," dodáva Soberon s tým, že si je istý pozitívnou reakciou vedenia krajiny. "Keď uvidia údaje a to všetko, čo preteky tejto krajine prinášajú, som presvedčený o tom, že nájdeme nejaký spôsob, ako pokračovať v organizovaní pretekov."

CIE zverejnila aj čísla, o ktorých verí, že budú dostatočne presvedčivé. Preteky mali pre Mexiko vygenerovať 1,3 miliardy dolárov, čo je viac ako dvanásťnásobok pôvodnej investície. Počas prvých troch rokov sa podarilo vytvoriť 31 600 pracovných miest.

Podľa údajov ministerstva Mexiko v období okolo veľkej ceny poskočilo v rebríčku najnavštevovanejších krajín sveta z pätnásteho miesta na šieste. Až 30 percent návštevníkov bolo zo zahraničia. A Mexiko si spravilo poriadnu reklamu aj vo svete. Podľa Soberona sa v roku 2017, keď Hamilton získal svoj štvrtý titul, zvýšil celkový objem vysielacieho času o 31 percent.

Najnovšie z kategórie: Mexiko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk