F1.sk F1.sk

V treťom tréningu najrýchlejší Vettel, prvú trojku delí sedem stotín
zdroj: Twitter/F1

V treťom tréningu najrýchlejší Vettel, prvú trojku delí sedem stotín

V sobotu sa nad okruhom v Texase vyčasilo a zdá sa, že sa vyčasilo aj nad Ferrari. Dvojica červených monopostov obsadila prvé dve priečky. Lewis Hamilton bol tesne tretí. Zmráka sa nám na zaujímavú kvalifikáciu?

Lewisovi Hamiltonovi robila problémy deviata zákruta, v ktorej často stratil tým, že bol až príliš široký. Inžinierovi v priebehu tréningu oznámil, že na výjazde je "niekoľko veľkých hrboľov".

Rýchlosť mu však nechýbala. V skutočnosti sa mohol ocitnúť pred dvojicou áut z Maranella. Len v záverečnom sektore svojho posledného kola stratil pol sekundy. Pravdepodobne sa chcel vyhnúť trestu; v úseku ešte stále viali žlté vlajky po incidente s Brendonom Hartleym. Novozélanďan sa roztočil a ostal stáť uprostred cesty. Nebyť toho, na prvej priečke by sme evidovali úradujúceho majstra sveta s pohodlným náskokom.

Räikkönen s Vettelom novú podlahu nenasadili, inžinieri usúdili, že na to nebude čas. Dvojica sa tak pripravovala najmä na kvalifikáciu. Sebastian Vettel kolom na úrovni 1:33,797 prekonal minuloročnú pole position o sedem desatín.

Za prvou trojkou skončil Valtteri Bottas, no aj jeho snaženie bolo výrazne ovplyvnené chybou Brendona Hartleyho. Strata 0,759 sekundy sa v skutočnosti vzťahuje na jeho pokus na supermäkkej zmesi.

Red Bully nasadili najnovšiu špecifikáciu pohonnej jednotky Renaultu — problémy, ktoré s ňou tím stále má, majú byť na suchu oveľa menšie. Verstappen s Ricciardom uzavreli prvú šestku.

Charles Leclerc sa stal najrýchlejším mužom zo zvyšku sveta. Do prvej desiatky sa ešte vošli Pérez, Sainz a Grosjean.

Lewis Hamilton sa dotiahol na vedúce Ferrari, prvú trojku delí len sedem stotín sekundy.

Brendon Hartley nezvládol výjazd z predposlednej zákruty, dostal sa do šmyku a zostal stáť uprostred cesty.

Takto to vyzerá v prvej desiatke krátko pred koncom tréningu.

Toro Rosso sa až doteraz s kvalifikačnými simuláciami nezdržovalo. Nejaké rýchle kolá sa však na programe predsa len objavili. Hartley je štrnásty, Gasly ešte o dve priečky nižšie.

Di Restov výrok dlho nevydržal. Vettel Räikkönena prekonáva časom 1:33,797.

Paul di Resta: "Zdá sa, že Kimi je to rýchlejšie Ferrari."

1:33,843 - Räikkönen opäť rýchlejší.

Podľa Pirelli je medzi jednotlivými pneumatikami polsekundový rozdiel.

Red Bully tradične vyčkávajú v garáži. Hamilton je na ultrasoftoch.

Mercedesy sa pustili do kvalifikačných simulácií. Bottas sa v poslednom kole vyrovnal Vettelovi.

Vettel bol v porovnaní s Räikkönenom lepší v prvom a treťom sektore, no rozhodol druhý. Nemec stratil na jedno kolo 0,132 s.

Kimi Räikkönen vylepšil dnešné maximum na 1:34,4.

Vo Force Indii úspešne ukončili prvú časť programu.

Ferrari bude pokračovať na nových ultrasoftoch.

Najlepšie sektory zatiaľ, pochopiteľne, patria Ferrari. Zvyšok sa rýchlym jazdám ešte nevenoval.

Esteban Ocon a Stoffel Vandoorne sú momentálne na treťom a štvrtom mieste. Z časov sa teda zatiaľ neoplatí nič vyčítavať.

Najlepšími časmi sa zatiaľ môže pochváliť Ferrari. Najbližšie Red Bully strácajú dve sekundy, Hamilton s Bottasom ešte nezajazdili reprezentatívny čas.

Verstappen prebrzdil v prvej zákrute. "Pneumatiky sú ešte studené," oznámil.

Lewis Hamilton hlási veľkú premávku. Na chvíľku ho pootravoval aj Sebastian Vettel, ktorý ho nechcel len tak pustiť pred seba.

FIA potvrdila to, o čom včera informovala Honda. Hartley dostal novú pohonnú jednotku.

Ako prvý preťal cieľovú čiaru Charles Leclerc, no nik nezaháľa. Neuplynulo ani päť minút a už máme odjazdených desať meraných kôl.

Na trati je okamžite po štarte rušno. Do inštalačných kôl sa pustili už všetci pretekári s výnimkou Hülkenberga.

AMuS si už odchytil Ferrari. Obe sú skutočne so starou podlahou.

Red Bull do áut vkladá C-špecifikáciu pohonnej jednotky. Problémy s mapovaním motora totižto nie sú na suchu také veľké ako na vode.

Padok už hlási, že vo Ferrari sa rozhodli novú podlahu v treťom tréningu nenasadiť.

Najnovšie z kategórie: USA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk