F1.sk F1.sk

Singapurské vylepšenia: Ferrari stáli sedem desatín
zdroj: Ferrari

Singapurské vylepšenia: Ferrari stáli sedem desatín

Po pretekoch v Belgicku bolo Ferrari dosadzované do pozície najlepšieho tímu. Veľká a o to nečakanejšia zmena prišla v Singapure, veď maranellskí inžinieri pripravili na tieto preteky niekoľko noviniek. Podľa analýz však Vettelovi s Räikkönenom uškodili.

Údaje nemeckého magazínu Auto Motor und Sport hovoria, že Ferrari sa medzi pretekmi v Rakúsku a v Taliansku tešilo z výkonnostnej výhody na úrovni dvoch desatín sekundy. V priebehu pár dní však začalo výrazne zaostávať. Nielen, že náskok Maranella zmizol, no dokonca sa Mercedes v kvalifikácii dostal dopredu — o celú polovicu sekundy. Podarilo sa Mercedesu získať sedem desatín alebo ich Ferrari stratilo? Odpoveď je niekde medzi.

Čo sa po Monze vlastne stalo? "Mercedes priniesol tri aerodynamické novinky krátko za sebou. Inžinieri predpokladajú, že dokopy priniesli menej ako dve desatinky," píše AMuS. A čo zvyšok? Ferrari predsa nespalo. "Prinieslo nové zadné krídlo, vynovenú podlahu a deflektory. Jedna časť nespravila vôbec nič, ďalšia mala významný vplyv na balans a opotrebovanie pneumatík."

Piloti si veľké zlepšenie nevšimli. "Správanie auta sa nezmenilo," hodnotil v Suzuke Vettel. Michael Schmidt má na to svoj pohľad: "Sú tu indície, že to skôr Ferrari spravilo krok vzad ako Mercedes krok vpred. Vidno to na strate Red Bullu; na Mercedes sa nezmenila, na Ferrari sa zmenšila. V posledných troch pretekoch bol Red Bull silným súperom Ferrari." Priznal to aj Vettel: "Porovnanie s Red Bullom poukazuje na to, že sme nedokázali naplno využiť náš potenciál."

Sebastian Vettel pred Hartleym
FIA

Ferrari prišlo o výhodu plynúcu z pohonnej jednotky; na rovinkách už nezískava tri desatiny ako kedysi. Objavili sa aj problémy s pneumatikami, pritom práca s nimi bola až doteraz veľkou zbraňou červených monopostov. V kvalifikácii pneumatiky začnú postupne odchádzať, v treťom sektore je ich stav kritický. "Toto sú pre nás nové správy. Naše auto vždy pracovalo s gumami lepšie ako Mercedes," konštatoval začudovaný Vettel.

V pretekoch býva rýchlosť Ferrari lepšia, no po kvalifikácii, ktorá začala robiť problémy, už Vettel s Räikkönenom nedokážu situáciu zvrátiť. "To je už príliš neskoro," píše ďalej AMuS. "Keď Lewis Hamilton môže na čele kontrolovať svoje tempo, nemusia mu pneumatiky robiť starosti. V posledných troch pretekoch musel majster sveta zabrať len raz, a teda v čase, keď ho Vettel v Rusku prekvapil undercutom. A práve vtedy sa na gumách Mercedesu začali tvoriť pľuzgiere."

Sebastian Vettel - Ferrari zozadu
Pirelli Motorsport

Nedeľa nie je z pohľadu opotrebenia gúm Scuderie vôbec zlá. Schmidt pripomína, že hoci Ferrari v Suzuke a v Soči zaobchádzalo s pneumatikami oveľa bezohľadnejšie — jazdilo v premávke a často s poškodenými autami —, problémov malo menej. Aby sa však Ferrari do tohto stavu dostalo, malo čo robiť. V prvých tréningoch majú monoposty od optima poriadne ďaleko. Tím často potrebuje nastavenia auta v piatok v noci kompletne prekopať.

"V sobotu v Suzuke sme našli niečo, čo by nám mohlo dať odpovede," potvrdil majster sveta z rokov 2010 až 2013. Podľa AMuSu sa podarilo odhaliť príčinu; je ňou práve nový balík zo Singapuru. Mierne posunul balans a z nastavovania spravil ťažký rébus. Preto sa Ferrari v Suzuke vrátilo ku staršej špecifikácii zadného krídla.

Talianom sa v záverečnej časti sezóny môže podariť postaviť späť na nohy, no pravdepodobne už bude neskoro. Lewis Hamilton sa totižto už o týždeň v Austine môže stať majstrom sveta. Dobre je na tom aj Mercedes, v konštruktérskom šampionáte má náskok porovnateľný zisku dvoch double.

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk