F1.sk F1.sk

Jazdci na čelných priečkach o výhodu extra cvičného štartu neprídu
zdroj: Williams

Jazdci na čelných priečkach o výhodu extra cvičného štartu neprídu

FIA sa "dierou" v pravidlách, ktorá pilotom štartujúcim z popredných priečok umožňuje lepšie sa pripraviť na samotný štart pretekov, zaoberať nebude, informuje Charlie Whiting.

Aby sa v priestore štartu minimalizovalo riziko zranenia mechanikov, členov televíznych štábov a hostí, pretekári musia krátko po odštartovaní zahrievacieho kola jazdiť so zapnutým obmedzovačom rýchlosti. Ten môžu vypnúť až potom, ako pretnú štartovú čiaru.

Toto pravidlo však nebráni pilotom na čele roštu si obmedzovač ani len nezapnúť. Keďže štartovú čiaru majú hneď pred sebou, za ten krátky čas sa na takú vysokú rýchlosť nedostanú. Vďaka tomu si dokonca môžu vyskúšať cvičný štart priamo zo svojho boxu.

Kevin Magnussen sa po kvalifikácii v Rusku ocitol na piatej priečke. Svojho tímu sa tak vo vysielačke spýtal, či si môže pred nástupom do zahrievacieho kola takýto cvičný štart vyskúšať. Nakoľko však v boxovej uličke v Soči je povolené ísť len rýchlosťou 60 km/h, tím mu to zamietol. Pred štartovou čiarou by nabral vyššiu rýchlosť a riskoval by trest.

Podľa Charlieho Whitinga tak majú dvaja pretekári na čele oproti súperom výhodu. Môžu sa lepšie pripraviť, keďže FIA obyčajne povoľuje cvičné štarty len z konca boxovej uličky a nie priamo z roštu.

Na to, či FIA nezvažuje pretekárom na čele túto výhodu vziať, sa Charlieho Whitinga spýtali reportéri racefans.net. Riaditeľ pretekov prezradil, že nič sa v tomto smere zatiaľ neplánuje. "Tým, že sú vpredu, už beztak získajú výhodu. Je to teda ďalšia z vecí, ktoré dostanete s pole position."

Brit napokon potvrdil, že túto výhodu má vždy aspoň prvá dvojica. "Z palubnej kamery môžete vidieť, že (jazdci) majú zapnutý obmedzovač rýchlosti — zakaždým všetci až na prvých dvoch."

Najnovšie z kategórie: Charlie Whiting

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk